بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

یکی از هنرمندان سابق بتسدا (Bethesda) که بر روی بازی Starfield کار کرده به تازگی در مورد دشواری‌های خلق یک جهان جدید در این بازی در مقایسه با ساخت یک دنباله صحبت کرده است.

در حالی که قرار بود بازی Starfield در جریان سال جاری منتشر شود، عرضه‌ی ساخته‌ی جدید بتسدا تا نیمه‌ی اول سال 2023 به عقب افتاده است. این بازی بدون شک یکی از مورد انتظارترین آثار حال حاضر جهان بازی‌های ویدیویی است. خصوصا با توجه به عظمت هزار سیاره‌ای این بازی و آزادی عمل بالا در المان‌های نقش‌آفرینی آن. به تازگی آقای Nate Purkeypile، یکی از هنرمندان سابق بتسدا که برای تاسیس استودیوی خود از آن جدا شد، جزئیات جالبی را از اندازه‌ی این پروژه منتشر کرده است.

Nate Purkeypile پیش از این به مدت 14 سال در بتسدا مشغول بوده و بر روی عناوینی مثل Fallout 3 و The Elder Scrolls 5: Skyrim کار کرده است. در مصاحبه‌ای با PCGamesN، او گفته که 500 توسعه‌دهنده مشغول کار بر روی Starfield هستند:

اندازه‌ی این پروژه متفاوت‌ترین چیز آن است. چرا که در Fallout 3 و Skyrim تنها یک تیم مشغول توسعه‌ی بازی بودند. Fallout 76 بیشتر در مورد دو استودیو توسعه یافته بود. شعبه‌ی مونترال کمی کمک کرد، اما کار اصلی را شعبه‌های مری‌لند و آستین انجام دهند. آن بازی حداکثر 200 توسعه‌دهنده داشت. با این حال قضیه در مورد Starfield کاملا فرق می‌کند. حدود 500 نفر مشغول کار بر روی این بازی هستند.

در حالی که از زمان جدایی Purkeypile زمان زیادی می‌گذرد و ممکن است موارد بسیاری تغییر کرده باشند، او می‌گوید که خلق یک جهان خیالی جدید کار بسیار دشواری بوده و زمان زیادی می‌برد:

همیشه نمی‌دانید که موارد مختلف چه راه حلی دارند. خصوصا با توجه به اینکه باید برای چیزهای زیادی تصمیم بگیرید. مثلا پنل‌های فلزی چه ظاهری خواهند داشت؟ آن‌ها چگونه به هم متصل می‌شوند؟ از چه رنگ‌هایی استفاده می‌کنید؟بین مناطق مختلف چه تفاوت‌هایی ایجاد می‌کنید؟ این‌ها باعث می‌شوند که کار نسبت به ساخت یک دنباله بسیار دشوارتر شود. از تعداد پنل‌های فلزی که به صورت کانسپت برای این بازی طراحی شدند شوکه می‌شوید.

تبلیغات

در Starfield از تولید الگوریتمی برای خلق 1000 سیاره استفاده شده است. Purkeypile در مورد جوانب فناوری این موضوع صحبت نکرد اما از دلیل استفاده از این شیوه برای خلق سیارات گفت:

نقشه‌ی Fallout 76 تقریبا دو برابر Skyrim بود. برای همین افراد زیادی مشغول کار بر روی آن بودند. با این حال اگر بخواهیم این تعداد سیاره را به صورت دستی توسعه دهید، باید یک کشور را استخدام کنید. به صورت واقع‌گرایانه تنها بخشی از تیم توسعه‌ی بازی بر روی سیارات کار می‌کنند.

زمان نشان خواهد داد که این سیارات چقدر با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. با این حال تایید شده که قرار است شاهد چهار شهر متفاوت در بازی باشیم و یکی از این شهرها بزرگ‌ترین شهر در تاریخ بازی‌های بتسدا است. به پایان رساندن داستان اصلی بازی هم بین 30 الی 40 ساعت زمان خواهد برد.

بازی Starfield در نیمه‌ی اول سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این بازی از روز اول بر روی سرویس Game Pass هم در دسترس خواهد بود.

منبع : gamefa

مطالب مرتبط

ویدیو: آقای راوی ۲# | قصه لثوی شاه‌کُش از The Witcher

ویدیو: آقای راوی ۲# | قصه لثوی شاه‌کُش از The Witcher

با قسمت جدیدی از سری آیتم آقای راوی بازگشته‌ایم؛ قسمت جدید به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سری بازی The Witcher یعنی لثوی گالت یا لثوی شاه‌کُش خواهیم پرداخت.در این سری آیتم قصد داریم Lore بازی‌های بزرگ را مورد بررسی قرار دهیم و آن

برخی از بازی‌های بتسدا به‌زودی قابلیت FPS Boost را دریافت خواهند کرد

برخی از بازی‌های بتسدا به‌زودی قابلیت FPS Boost را دریافت خواهند کرد

قرار است تعدادی از بازی‌های ساخت استودیو بتسدا (Bethesda) که اخیرا به سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) افزوده شدند، در بخش اجرا تقویت شوند.بتسدا و مایکروسافت (Microsoft) برای اعلام بخش عمده‌ی برنامه‌های کاری آینده‌شان تا تابستان پیش‌

ساخت سایت ارزان با ساخت سایت دات کام!

ساخت سایت ارزان با ساخت سایت دات کام!

ساخت سایت دات کام یک سایت ساز آنلاین است که امکان ایجاد یک وب سایت کامل و ارزان  را با استفاده از قالب های متنوع ، زیبا و حرفه ای از پیش طراحی شده برای کلیه افراد با هر سطح دانش فنی را فراهم میکند. با استفاده از خدمات ساخ

تریلر جدید Biomutant ویژگی‌های مختلف این بازی را نمایش می‌دهد

تریلر جدید Biomutant ویژگی‌های مختلف این بازی را نمایش می‌دهد

در فاصله‌ی یک هفته تا انتشار بازی Biomutant، شرکت THQ Nordic و استودیوی اکسپرینمنت ۱۰۱ (Experiment 101) به‌تازگی تریلر جدیدی از این بازی را به اشتراک گذاشته‌اند. این تریلر جدید ویژگی‌های مختلف موجود در این بازی را نمایش می‌دهد.در تریل

شایعه: Silent Hill 2 Remake یک سال در انحصار PS5 و PC خواهد بود

شایعه: Silent Hill 2 Remake یک سال در انحصار PS5 و PC خواهد بود

در آستانه‌ی برگزاری رویداد ویژه‌ی Silent Hill، به‌تازگی اطلاعاتی از بازی Silent Hill 2 Remake منتشر شده است و گفته می‌شود این اثر به مدت 12 ماه در انحصار پلتفرم‌های PS5 و PC خواهد بود.ساعاتی پیش اطلاعاتی از نام پروژه‌های آینده‌ی مجموعه‌ی Silent Hi

حالت Master League در آینده به eFootball اضافه خواهد شد

حالت Master League در آینده به eFootball اضافه خواهد شد

همان‌طور که می‌دانید، بازی جدید eFootball یک عنوان رایگان است که امسال جایگزین سری محبوب PES شرکت کونامی (Konami) خواهد شد. این ناشر ژاپنی اخیراً تایید کرده است که این بازی در زمان عرضه در واقع یک دمو خواهد بود. حال با توجه به تغییرات گ

سینما فارس: مورد انتظارترین فیلم‌ های بخش پایانی سال ۲۰۲۱ | قسمت دوم

سینما فارس: مورد انتظارترین فیلم‌ های بخش پایانی سال ۲۰۲۱ | قسمت دوم

در قسمت دوم و پایانی این مقاله، به مورد انتظارترین فیلم‌هایی که قرار است در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ اکران شوند، خواهیم پرداخت.در قسمت اول، به فیلم‌هایی مانند Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings ،Cry Macho و The Many Saints of Newark اشاره کردیم که قرار

شایعه: پروژه‌ای مرتبط با Bloodborne توسط بلوپوینت ساخته می‌شود [به‌روزرسانی شد]

شایعه: پروژه‌ای مرتبط با Bloodborne توسط بلوپوینت ساخته می‌شود [به‌روزرسانی شد]

بر اساس صحبت‌های یک پادکستر قدیمی در توییتر، استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) پروژه‌ای در ارتباط با Bloodborne کار می‌کند.به‌روزرسانی:منبع خبر، کالین موریارتی، در دیسکورد خود متذکر شده است که پروژه‌ی مذکور می‌تواند نسخه‌ای

X