بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

یکی از هنرمندان سابق بتسدا (Bethesda) که بر روی بازی Starfield کار کرده به تازگی در مورد دشواری‌های خلق یک جهان جدید در این بازی در مقایسه با ساخت یک دنباله صحبت کرده است.

در حالی که قرار بود بازی Starfield در جریان سال جاری منتشر شود، عرضه‌ی ساخته‌ی جدید بتسدا تا نیمه‌ی اول سال 2023 به عقب افتاده است. این بازی بدون شک یکی از مورد انتظارترین آثار حال حاضر جهان بازی‌های ویدیویی است. خصوصا با توجه به عظمت هزار سیاره‌ای این بازی و آزادی عمل بالا در المان‌های نقش‌آفرینی آن. به تازگی آقای Nate Purkeypile، یکی از هنرمندان سابق بتسدا که برای تاسیس استودیوی خود از آن جدا شد، جزئیات جالبی را از اندازه‌ی این پروژه منتشر کرده است.

Nate Purkeypile پیش از این به مدت 14 سال در بتسدا مشغول بوده و بر روی عناوینی مثل Fallout 3 و The Elder Scrolls 5: Skyrim کار کرده است. در مصاحبه‌ای با PCGamesN، او گفته که 500 توسعه‌دهنده مشغول کار بر روی Starfield هستند:

اندازه‌ی این پروژه متفاوت‌ترین چیز آن است. چرا که در Fallout 3 و Skyrim تنها یک تیم مشغول توسعه‌ی بازی بودند. Fallout 76 بیشتر در مورد دو استودیو توسعه یافته بود. شعبه‌ی مونترال کمی کمک کرد، اما کار اصلی را شعبه‌های مری‌لند و آستین انجام دهند. آن بازی حداکثر 200 توسعه‌دهنده داشت. با این حال قضیه در مورد Starfield کاملا فرق می‌کند. حدود 500 نفر مشغول کار بر روی این بازی هستند.

در حالی که از زمان جدایی Purkeypile زمان زیادی می‌گذرد و ممکن است موارد بسیاری تغییر کرده باشند، او می‌گوید که خلق یک جهان خیالی جدید کار بسیار دشواری بوده و زمان زیادی می‌برد:

همیشه نمی‌دانید که موارد مختلف چه راه حلی دارند. خصوصا با توجه به اینکه باید برای چیزهای زیادی تصمیم بگیرید. مثلا پنل‌های فلزی چه ظاهری خواهند داشت؟ آن‌ها چگونه به هم متصل می‌شوند؟ از چه رنگ‌هایی استفاده می‌کنید؟بین مناطق مختلف چه تفاوت‌هایی ایجاد می‌کنید؟ این‌ها باعث می‌شوند که کار نسبت به ساخت یک دنباله بسیار دشوارتر شود. از تعداد پنل‌های فلزی که به صورت کانسپت برای این بازی طراحی شدند شوکه می‌شوید.

تبلیغات

در Starfield از تولید الگوریتمی برای خلق 1000 سیاره استفاده شده است. Purkeypile در مورد جوانب فناوری این موضوع صحبت نکرد اما از دلیل استفاده از این شیوه برای خلق سیارات گفت:

نقشه‌ی Fallout 76 تقریبا دو برابر Skyrim بود. برای همین افراد زیادی مشغول کار بر روی آن بودند. با این حال اگر بخواهیم این تعداد سیاره را به صورت دستی توسعه دهید، باید یک کشور را استخدام کنید. به صورت واقع‌گرایانه تنها بخشی از تیم توسعه‌ی بازی بر روی سیارات کار می‌کنند.

زمان نشان خواهد داد که این سیارات چقدر با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. با این حال تایید شده که قرار است شاهد چهار شهر متفاوت در بازی باشیم و یکی از این شهرها بزرگ‌ترین شهر در تاریخ بازی‌های بتسدا است. به پایان رساندن داستان اصلی بازی هم بین 30 الی 40 ساعت زمان خواهد برد.

بازی Starfield در نیمه‌ی اول سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این بازی از روز اول بر روی سرویس Game Pass هم در دسترس خواهد بود.

منبع : gamefa

مطالب مرتبط

شرکت Dark Horse Comics یک بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال تاسیس کرد

شرکت Dark Horse Comics یک بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال تاسیس کرد

برند Dark Horse Comics زیرمجموعه‌ای با نام Dark Horse Games تاسیس کرده است که با هدف توسعه بازی‌های ویدیویی و محتوای سرگرمی دیجیتال فعالیت خواهد کرد.دو اداره اصلی این زیرشاخه در شهرهای اوریگان و شانگهای با هدف خلق بازی‌های ویدیویی از طری

بازی Back 4 Blood در حالت تک نفره نیازمند اتصال دائم به اینترنت است

بازی Back 4 Blood در حالت تک نفره نیازمند اتصال دائم به اینترنت است

استودیوی ترتل راک (Turtle Rock) رسماً اعلام کرد که بازی‌بازان برای تجربه‌ی بازی Back 4 Blood در حالت تک‌نفره نیازمند اتصال دائم به اینترنت خواهند بود.این استودیو با انتشار توییتی اشاره کرد که آن‌ها به دنبال راهی برای تجربه‌ی عنوا

بازی The Callisto Protocol دارای رازهای پنهان زیادی خواهد بود

بازی The Callisto Protocol دارای رازهای پنهان زیادی خواهد بود

کارگردان بازی The Callisto Protocol، گلن اسکوفیلد (Glen Schofield)، می‌گوید که این بازی ترسناک با وجود خطی بودن، محتوای مخفی زیادی را ارائه می‌دهد.طرفداران بازی‌های ترسناک و بقا در ماه‌های آینده بسیار مشغول خواهند بود و عناوین مهمی در ای

سونی همچنان در حال تلاش برای افزایش تولید پلی‌استیشن ۵ است

سونی همچنان در حال تلاش برای افزایش تولید پلی‌استیشن ۵ است

آقای جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر عامل سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment)، در مصاحبه‌ی اخیر خود در مورد موجودی کم پلی‌استیشن ۵ و اقدامات شرکت برای بهبود این وضعیت صحبت کرده است.از زمان انتشار پلی‌استیشن ۵ در نوامبر سال ق

نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Days Gone دارای ویژگی‌های خاص خود خواهد بود

نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Days Gone دارای ویژگی‌های خاص خود خواهد بود

توسعه دهنده‌ی بازی Days Gone یعنی بِند استودیو (Bend Studio) اخیراً اعلام کرد که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود خواهد بود و برخی از آن‌ها را نیز معرفی کرد.در حالی که همواره شرکت‌های نینتندو و سونی را

ماد جدید بازی Days Gone باعث بیشتر شدن تعداد زامبی ها می شود

ماد جدید بازی Days Gone باعث بیشتر شدن تعداد زامبی ها می شود

امروز ماد تازه‌ای برای بازی Days Gone در دسترس قرار گرفت که تعداد زامبی‌های موجود در آن را چند برابر می‌‌کند. حال باید منتظر بود و دید که واکنش بازی‌بازان در این زمینه چه خواهد بود. همچنین به منظور آشنایی بیشتر آن‌ها، ویدئویی ه

برخی از بازی‌های بتسدا به‌زودی قابلیت FPS Boost را دریافت خواهند کرد

برخی از بازی‌های بتسدا به‌زودی قابلیت FPS Boost را دریافت خواهند کرد

قرار است تعدادی از بازی‌های ساخت استودیو بتسدا (Bethesda) که اخیرا به سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) افزوده شدند، در بخش اجرا تقویت شوند.بتسدا و مایکروسافت (Microsoft) برای اعلام بخش عمده‌ی برنامه‌های کاری آینده‌شان تا تابستان پیش‌

به‌روزرسانی ۱٫۵ بازی Genshin Impact به زودی عرضه خواهد شد

به‌روزرسانی ۱٫۵ بازی Genshin Impact به زودی عرضه خواهد شد

شرکت سازنده‌ی بازی Genshin Impact امروز در خبر بسیار خوبی اعلام کرد که به‌روزرسانی تازه‌ی این عنوان در آینده‌ای نزدیک به دست هواداران خواهد رسید. این به‌روزرسانی قرار است محتویات جالبی را با خود به بازی بیاورد.Genshin Impact از سری آث

X