بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

یکی از هنرمندان سابق بتسدا (Bethesda) که بر روی بازی Starfield کار کرده به تازگی در مورد دشواری‌های خلق یک جهان جدید در این بازی در مقایسه با ساخت یک دنباله صحبت کرده است.

در حالی که قرار بود بازی Starfield در جریان سال جاری منتشر شود، عرضه‌ی ساخته‌ی جدید بتسدا تا نیمه‌ی اول سال 2023 به عقب افتاده است. این بازی بدون شک یکی از مورد انتظارترین آثار حال حاضر جهان بازی‌های ویدیویی است. خصوصا با توجه به عظمت هزار سیاره‌ای این بازی و آزادی عمل بالا در المان‌های نقش‌آفرینی آن. به تازگی آقای Nate Purkeypile، یکی از هنرمندان سابق بتسدا که برای تاسیس استودیوی خود از آن جدا شد، جزئیات جالبی را از اندازه‌ی این پروژه منتشر کرده است.

Nate Purkeypile پیش از این به مدت 14 سال در بتسدا مشغول بوده و بر روی عناوینی مثل Fallout 3 و The Elder Scrolls 5: Skyrim کار کرده است. در مصاحبه‌ای با PCGamesN، او گفته که 500 توسعه‌دهنده مشغول کار بر روی Starfield هستند:

اندازه‌ی این پروژه متفاوت‌ترین چیز آن است. چرا که در Fallout 3 و Skyrim تنها یک تیم مشغول توسعه‌ی بازی بودند. Fallout 76 بیشتر در مورد دو استودیو توسعه یافته بود. شعبه‌ی مونترال کمی کمک کرد، اما کار اصلی را شعبه‌های مری‌لند و آستین انجام دهند. آن بازی حداکثر 200 توسعه‌دهنده داشت. با این حال قضیه در مورد Starfield کاملا فرق می‌کند. حدود 500 نفر مشغول کار بر روی این بازی هستند.

در حالی که از زمان جدایی Purkeypile زمان زیادی می‌گذرد و ممکن است موارد بسیاری تغییر کرده باشند، او می‌گوید که خلق یک جهان خیالی جدید کار بسیار دشواری بوده و زمان زیادی می‌برد:

همیشه نمی‌دانید که موارد مختلف چه راه حلی دارند. خصوصا با توجه به اینکه باید برای چیزهای زیادی تصمیم بگیرید. مثلا پنل‌های فلزی چه ظاهری خواهند داشت؟ آن‌ها چگونه به هم متصل می‌شوند؟ از چه رنگ‌هایی استفاده می‌کنید؟بین مناطق مختلف چه تفاوت‌هایی ایجاد می‌کنید؟ این‌ها باعث می‌شوند که کار نسبت به ساخت یک دنباله بسیار دشوارتر شود. از تعداد پنل‌های فلزی که به صورت کانسپت برای این بازی طراحی شدند شوکه می‌شوید.

تبلیغات

در Starfield از تولید الگوریتمی برای خلق 1000 سیاره استفاده شده است. Purkeypile در مورد جوانب فناوری این موضوع صحبت نکرد اما از دلیل استفاده از این شیوه برای خلق سیارات گفت:

نقشه‌ی Fallout 76 تقریبا دو برابر Skyrim بود. برای همین افراد زیادی مشغول کار بر روی آن بودند. با این حال اگر بخواهیم این تعداد سیاره را به صورت دستی توسعه دهید، باید یک کشور را استخدام کنید. به صورت واقع‌گرایانه تنها بخشی از تیم توسعه‌ی بازی بر روی سیارات کار می‌کنند.

زمان نشان خواهد داد که این سیارات چقدر با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. با این حال تایید شده که قرار است شاهد چهار شهر متفاوت در بازی باشیم و یکی از این شهرها بزرگ‌ترین شهر در تاریخ بازی‌های بتسدا است. به پایان رساندن داستان اصلی بازی هم بین 30 الی 40 ساعت زمان خواهد برد.

بازی Starfield در نیمه‌ی اول سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این بازی از روز اول بر روی سرویس Game Pass هم در دسترس خواهد بود.

منبع : gamefa

مطالب مرتبط

تریلر انیمه سریالی Tekken: Bloodline + تاریخ پخش

تریلر انیمه سریالی Tekken: Bloodline + تاریخ پخش

به تازگی سرویس آنلاین نتفلیکس تریلری تازه برای انیمه سریالی Tekken: Bloodline منتشر کرده است. انیمه سریالی تکن: بلادلاین (Tekken: Bloodline) جدیدترین اقتباس از بازی‌های محبوبی به همین نام به شمار می‌رود که در سرویس آنلاین نتفلکیس پخش خ

فراخوان جذب نویسنده برای تحریریه گیمفا

فراخوان جذب نویسنده برای تحریریه گیمفا

گیمفا در راستای تقویت تیم خود، در نظر دارد فرد یا افراد جدیدی را بر اساس نیاز و صلاح‌دید خود به تیم تحریریه اضافه کند. در همین راستا از علاقه‌مندان و افرادی که اشتیاق، توانمندی، تعهد و وقت لازم برای انجام این کار را دارند د

مدیرعامل Take-Two از خرید اکتیویژن بلیزارد حمایت می‌کند

مدیرعامل Take-Two از خرید اکتیویژن بلیزارد حمایت می‌کند

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل کمپانی تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، حمایت خود را از خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اعلام کرده است.هنگامی که کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)

چرا ۲ نسل است مدام ریمیک و ریمستر می بینیم؟ پولسازی از نوستالژی؟

چرا ۲ نسل است مدام ریمیک و ریمستر می بینیم؟ پولسازی از نوستالژی؟

نه این که کسی از مدام عرضه شدن ریمیک و ریمسترها ناراحت باشد، ولی اتفاقا نکته همین است که ناشران فهمیده‌اند ما ناراحت نمی‌شویم (تازه خوشحال هم می‌شویم) و به همین خاطر دارند پشت سر هم هر چه بازی خوب داشته‌اند، با یک دهم زحمت و

شایعه: FidelityFX Super Resolution ای‌ام‌دی ماه آینده عرضه خواهد شد

شایعه: FidelityFX Super Resolution ای‌ام‌دی ماه آینده عرضه خواهد شد

این طور که به نظر می‌رسد، ای‌ام‌دی (AMD) ممکن است تکنولوژی FidelityFX Super Resolution خود را بالاخره در ماه آینده منتشر کند. اخیراً کانال یوتیوب Coreteks که در گذشته برخی از اطلاعات مربوط به ای‌ام‌دی را فاش کرده، مدعی شده است که توسعه‌دهندگان ه

چرا یک عنوان سرویس محور همان چیزی است که سری Assassin’s Creed نیاز دارد

چرا یک عنوان سرویس محور همان چیزی است که سری Assassin’s Creed نیاز دارد

پس از گزارشی که چندی قبل توسط جیسون شرایر (Jason Schreier)، ژورنالیست مشهور نشریه‌ی بلومبرگ مطرح شد، شرکت یوبیسافت (Ubisoft) توسعه‌ی Assassin’s Creed Infinity را تایید کرد؛ عنوانی که این سری محبوب را وارد مسیر تازه‌ای می‌کند.وظیفه‌ی توسع

آشنایی با ۳ موزه عجیب در جهان

آشنایی با ۳ موزه عجیب در جهان

در سال های اخیر و با گسترش سبک گردشگری خلاق موزه های مختلفی با موضوعات گوناگون و گاه  عجیب و شگفت انگیز ایجاد شده اند که یکی از دلایل آن، جذب گردشگران و آشنایی افراد با سیر تاریخی و تحول یک موضوع است که به شیوه‌های مختلفی ا

پلی‌استیشن ۵ رکورد سریع‌ترین فروش کنسول در تاریخ آمریکا را در اختیار دارد

پلی‌استیشن ۵ رکورد سریع‌ترین فروش کنسول در تاریخ آمریکا را در اختیار دارد

گزارش مارس ۲۰۲۱ NPD Group که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که فروش سخت افزار در آمریکا همچنان به رشد سالانه‌ی خود ادامه می‌دهد. فروش دلاری سخت افزار‌های بازی نسبت به مارس سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته و با رسیدن به رقم ۶

X