برترین قسمت‌های پخش شده از سریال Game Of Thrones

برترین قسمت‌های پخش شده از سریال Game Of Thrones

به مناسبت نزدیکی به پخش مجموعه House of the Dragon قصد داریم تا به معرفی برترین قسمت‌های پخش شده از سریال Game Of Thrones بپردازیم.

کاملاً حق دارید که از پایان‌بندی سریال Game Of Thrones دلخور و خشمگین باشد؛ با این حال نمی‌توان این قضیه را انکار کرد که این مجموعه برخی از بهترین‌ قسمت‌های تاریخ تلویزیون را در خود جای داده است. در طول 8 فصل از سریال بازی تاج و تخت شاهد پخش قسمت‌هایی بوده‌ایم که تا ابد بر یاد طرفداران این فرنچایز باقی خواهد ماند. از سکانس نبردهای حماسی گرفته تا صحنه‌هایی غم‌انگیز و یا دلهره‌آور که به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا 10 مورد از برترین‌های آن‌ها را برای شما معرفی نماییم.

پس با ما برای معرفی برترین قسمت‌های پخش شده از سریال Game Of Thrones همراه باشید. اگر که هنوز به تماشای این مجموعه ننشسته‌اید، از مطالعه این مقاله خودداری نمایید.

شماره 10

فصل چهارم – قسمت ششمنام قسمت: The Laws Of Gods And Men

در سریال بازی تاج و تخت حتی می‌توان از دل بدترین وقایع نیز داستانی تماشایی خلق کرد. به همین دلیل در قسمت چهارم از فصل ششم که The Laws Of Gods And Men نام دارد، شاهد سلسله‌ای از اتفاقات هیجان‌انگیز همچون محاکمه تیریون یا نجات تیان گریجوی به دست خواهرش بودیم.

محاکمه تیریون لنیستر توسط خانواده‌اش در دادگاه آن‌چنان ظالمانه و شوکه‌کننده بود که هر لحظه نگران کشته شدن وی بودیم. این دادگاه اگرچه که برای طرفداران این مجموعه شوکه‌کننده بود، اما یکی از به یاد ماندنی‌ترین سخنرانی‌های تاریخ تلویزیون را رقم زده است. پیتر دینکلیج (Peter Dinklage) به قدری حماسی و تماشایی از حق خود دفاع کرد که هنرنمایی او را در نقش تیریون چندین پله ارتقا داد.

شماره 9

فصل ششم – قسمت پنجمنام قسمت: The Door

خط داستانی فصل ششم حول محور فراگیری تکنیک‌های کلاغ سه چشم توسط برن استارک بود. کسی که از سوی پادشاه شب به عنوان یک تهدید تلقی شده و به همین دلیل شاهد حمله او و ارتشش به پناه‌گاه برن و یارانش هستیم.

با وجود این که در این قسمت شاهد برنامه‌ریزی جنگ به واسطه جان و سانسا هستم، اما پدیدار شدن شاه شب تمامی توجهات را به سمت برن جلب می‌نماید. در حالی که تماشاگران هیچ امیدی برای نجات این شخصیت مهم نداشتند، اما فداکاری هودور سبب می‌شود تا باقی افراد شانس فرار پیدا نمایند. فداکاری مهربان‌ترین شخصیت سریال بازی تاج و تخت آن‌چنان غم‌انگیز و تاثیرگذار است که سبب شده تا قسمت The Door تا ابد در یادها باقی بماند.

شماره 8

فصل چهارم – قسمت دومنام قسمت: The Lion And The Rose

قطعاً باید انتظار داشت که هر از چندگاهی شاهد نبردهای حماسی در سریال بازی تاج و تخت باشیم. مسئله‌ای که این بار نبرد نگهبانان شب و مردمان وحشی آن سوی دیوار را در قسمت The Watchers On The Wall مقابل یکدیگر قرار داده است.

در حالی که طرفداران این مجموعه با مرگ راب استارک مواجه شده و جای خالی یک قهرمان را احساس می‌کردند، با حماسه‌سازی جان اسنو مواجه شدند. کسی که با تمام وجود از دیوار در برابر ارتش عظیم مردم شمال دفاع کرده و لحظات هیجان‌انگیزی را رقم می‌زند. نبردی که از مبارزه با غول‌ها آغاز شده و به یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های کل سریال ختم می‌شود: مرگ ایگریت در دستان جان اسنو.

تبلیغات

شماره 7

فصل چهارم – قسمت دومنام قسمت: The Lion And The Rose

با توجه به وقایعی که در فصل‌های نخست بازی تاج و تخت رخ داده است، می‌توان با قطعیت گفت که عروسی در سرزمین وستروس از جنگ هم خطرناک‌تر می‌باشد!

جافری باراتیون که به واسطه هنرنمایی تماشایی جک گلیسون (Jack Gleeson) مورد نفرت همه تماشاگران واقع شده بود، در مراسم عروسی‌اش مسموم شده و با مرگی هولناک و در عین حال دل‌انگیزی مواجه می‌شود. کسی که جنایاتش موجب مرگ افراد بی‌شماری شده بود، سرانجام در بدترین شرایط ممکن مقابل چشم مادر و پدرش جان داده و برای همیشه این سریال را ترک می‌کند تا بینندگان نفس راحتی بکشند.

شماره 6

فصل چهارم – قسمت هشتمنام قسمت: The Mountain And The Viper

اوبرین مارتل اگرچه که با فصل چهارم وارد سریال بازی تاج و تخت شد، اما خیلی سریع به محبوبیت و جایگاه بزرگی در نزد طرفداران دست یافت که همه ما منتظر انتقامش از خاندان لنیستر بودیم.

با این حال محاکمه تیریون که منجر به یک دوئل تماشایی بین او و کوه در قسمت The Mountain And The Viper شده بود، پایانی را برای اوبرین رقم زد که هیچکس حتی تصورش را هم نمی‌کرد. با توجه به این که او غرق غرور خود شده بود و این سریال به هیچ عنوان با قهرمانانش رفتار خوبی ندارد، در لحظه‌ای غیرقابل تصور و هولناک، شاهد ترکیدن جمجمه‌اش به دست کوه بودیم.

شماره 5

فصل دوم – قسمت نهمنام قسمت: Blackwater

سریال بازی تاج و تخت از همان فصل نخست نشان داد که آمده تا محدودیت‌های مدیوم تلویزیون را کنار بزند و با هر فصل خود این موضوع را بیش از پیش ثابت کرده است. به همین دلیل برای نخستین‌بار در فصل دوم بود که شاهد نبردی عظیم و تماشایی بین دو خاندان لنیستر و باراتیون بودیم.

استنیس باراتیون با قوایی عظیم به کینگزلندینگ حمله کرده و همگی منتظر سقوط این شهر هستند؛ با این حال تیریون با هوش خود وارد داستان شده و یکی از به یادماندنی‌ترین صحنه‌های کل تاریخ تلویزیون را رقم می‌زند. جایی که شاهد انفجاری بزرگ در دریا هستیم و استنیس در کمال ناباوری، غرق شدن نیروی دریایی عظیم خود را مشاهده می‌کند. اتفاقی که نتیجه نبرد را خیلی ناگهانی تغییر داده و تیریون سبب نجات کینگزلندینگ می‌شود.

شماره 4

فصل پنجم – قسمت هشتمنام قسمت: Hardhome

اگرچه که از همان فصل نخست بازی تاج و تخت، با اشارات کوچکی که به موجودات وایت واکر شده بود، آن‌ها را به عنوان آخرالزمان سرزمین وستروس توصیف کرد؛ اما تا فصل پنجم و قسمت Hardhome هرگز با روی هولناکشان مواجه نشده بودیم.

در حالی که هیچکس انتظارش را نداشت، به ناگاه شاهد حمله همه جانبه وایت واکرها و پادشاه شب به بندر هاردهوم هستیم. جایی که جان و باقی مردم شمال در کمال ناامیدی سعی بر فرار از آن‌جا را داشته و پس از این که تنها تعداد معدودی از آن‌ها راهی دریا شده و نفس راحتی می‌کشند، با حضور پادشاه شب مواجه می‌شوند. صحنه‌ای آرام و در عین حال وحشتناک که او تمام افراد کشته شده را زنده نموده و به جزوی از ارتش خود تبدیل می‌کند.

این جا بود که هواداران این فرنچایز متوجه شدند که تهدید اصلی، نبرد بر سر تاج و تخت نبوده و به زودی شاهد نبردی سهمگین بین نیروهای خیر و شر خواهند بود.

شماره 3

فصل ششم – قسمت دهنام قسمت: The Winds Of Winter

با وجود این که در اکثر قسمت‌های مهم بازی تاج و تخت شاهد پرداخت به یک خط داستانی هستیم، اما در قسمت پایانی فصل ششم سلسه‌ای از اتفاقات پراهمیت به وقوع می‌پیوندد تا تاثیر بزرگی بر آینده سرزمین وستروس داشته باشد.

در این قسمت نه تنها شاهد انتقام سهمگین سرسی از رقبایش برای کنترل امپراطوری هستیم، بلکه سرانجام می‌توانیم با افشاگری شوکه‌کننده درباره سرگذشت جان اسنو نیز مواجه شویم. همچنین نباید از حماسی‌ترین اتفاق این قسمت یعنی سفر دنریس با ارتش بزرگش به وستروس نیز چشم‌پوشی کرد.

شماره 2

فصل سوم – قسمت نهمنام قسمت: The Rains Of Castamere

با مرگ ند استارک در قسمت‌های نخستین فصل اول بازی تاج و تخت این حقیقت را متوجه شدیم که هیچ شخصیتی در این فرنچایز امنیت کاملی ندارد. مسئله‌ای که با شدت بیشتر در فصل سوم تکرار شد و شاهد قتل عام برخی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال بودیم.

در حالی که بسیاری از بینندگان این سریال تصور می‌کردند راب استارک قهرمان اصلی این مجموعه خواهد بود که عدالت را برای خانواده‌اش به ارمغان می‌آورد؛ اما جنگی که علیه لنیسترها به راه انداخته بود، به خاطر سادگی‌اش به ضرر او و خانواده‌اش تمام شد.

در صحنه‌ای که هیچکس انتظارش را نداشت، شاهد کشته شدن راب، مادرش، همسرش و گرگش به وحشیانه‌ترین حالت ممکن بودیم که رخداد عروسی سرخ را رقم زد. این واقعه دردناک باعث شد تا Game of Thrones وارد فاز جدیدی از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بشود.

شماره 1

فصل ششم – قسمت نهمنام قسمت: Battle Of The Bastards

با وجود این که تا پیش از قسمت نهم فصل ششم شاهد نبردهای مختلفی در سریال بازی تاج و تخت بودیم، اما Battle Of The Bastards آن‌چنان حماسی و تماشایی بود که گویا در حال نگاه کردن به یک اثر سینمایی بسیار پرهزینه هستیم.

نبرد جان اسنو با رمزی بولتون سرانجام به حساس ‌ترین نقطه خود رسید و پس از کشته شدن تنها پسر باقی‌مانده از خاندان استارک، شاهد صحنه به یاد ماندنی قرارگیری جان در برابر سواره نظام رمزی هستیم. جایی که به مجموعه‌ای از سکانس‌های خارق‌العاده ختم شده و با ورود سانسا و نیروهای کمکی، سرانجام قهرمانان داستان موفق شدند تا وینترفل را باز پس گیرند.

نظر شما چیست؟ به عقیده شما در طول تمام این هشت فصل از سریال Game of Thrones کدام یک از قسمت‌های آن برای شما ماندگار و تاثیرگذار بوده است؟

منبع: اسکرین‌رنتمنبع : gamefa

مطالب مرتبط

فیلم Super Mario Bros تا سال 2023 به تعویق افتاد

فیلم Super Mario Bros تا سال 2023 به تعویق افتاد

فیلم «Super Mario Bros» از یونیورسال و استودیو انیمیشن ایلومینیشن، که اقتباسی از بازی ویدیویی نینتندو است، تا سال 2023 به تعویق افتاد.  فیلم اقباسی «Super Mario Bros» قرار بود 21 دسامبر (30 آذر) منتشر شود ولی جدیدا اعلام شد که تاریخ اکران این ف

شروع ۳ دهه خاطره سازی؛ برترین بازی‌ های کنسول Playstation 1 – بخش اول

شروع ۳ دهه خاطره سازی؛ برترین بازی‌ های کنسول Playstation 1 – بخش اول

افسانه‌ی پلی‌استیشن در سال ۱۹۹۴ و با اولین کنسول این خانواده که در ژاپن منتشر شد، آغاز گردید (سال ۱۹۹۵ هم عرضه‌ی جهانی شد) و سبب شد تا امروز که حدود ۳ دهه گذشته است، پلی‌استیشن تبدیل به محبوب‌ترین برند گیم دنیا شود. کنسول پ

تریلر هنگام عرضه‌ی Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids منتشر شد

تریلر هنگام عرضه‌ی Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids منتشر شد

از آن‌جایی که تنها دو روز تا انتشار اولین بسته گسترش دهنده‌ی بزرگ Assassin’s Creed Valhalla باقی مانده، یوبی‌سافت (Ubisoft) تصمیم گرفته است تا تریلر هنگام عرضه‌ بسته‌ی Wrath of the Druids را منتشر کرده و بازی‌بازان را برای یک ماجراجویی جدید آ

تریلری جدید از بازی Biomutant به مناسب روز Star Wars منتشر شد

تریلری جدید از بازی Biomutant به مناسب روز Star Wars منتشر شد

استودیوی اکسپریمنت ۱۰۱ (Experiment 101) و شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) به مناسبت روز Star Wars، تریلر جدیدی از بازی Biomutant را با مضمون Star Wars به اشتراک گذاشته‌اند.۴ می هر سال به عنوان روز ویژه‌ی Star Wars در نظر گرفته شده است. در همین راست

نقد و بررسی بازی Rocket League Sideswipe؛ فوتبال ماشینی در دستان شما

نقد و بررسی بازی Rocket League Sideswipe؛ فوتبال ماشینی در دستان شما

6 سال پیش با عرضه بازی Rocket League پای سبک جدیدی به بازی‌های ویدئویی باز شد. حال با نقد نسخه موبایل آن، Rocket League Sideswipe با ما همراه شوید.بدون شک، یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار چند سال اخیر، بازی Rocket Leauge بوده است. این عنوان با اب

آشنایی با ۳ موزه عجیب در جهان

آشنایی با ۳ موزه عجیب در جهان

در سال های اخیر و با گسترش سبک گردشگری خلاق موزه های مختلفی با موضوعات گوناگون و گاه  عجیب و شگفت انگیز ایجاد شده اند که یکی از دلایل آن، جذب گردشگران و آشنایی افراد با سیر تاریخی و تحول یک موضوع است که به شیوه‌های مختلفی ا

سینما فارس: بررسی فیلم Wrath of Man: خشونت محض

سینما فارس: بررسی فیلم Wrath of Man: خشونت محض

تنها تماشای پنج دقیقه‌ی اولِ فیلم Wrath of Man (خشم مردانه) این را برایمان مشخص می‌کند که با یکی از فیلم‌های کلاسیک گای ریچی (Guy Ritchie) طرف نیستیم. درست است که فیلم داستانی مردانی بد را دنبال می‌کند که کارهای بدی می‌کنند و به‌هم

بررسی و دانلود بازی Minecraft Mod Apk  وCall of Duty: Mobile

بررسی و دانلود بازی Minecraft Mod Apk وCall of Duty: Mobile

در این مطلب قصد داریم به معرفی دو بازی بسیار محبوب Android بپردازیم که دارای میلیون ها نصب در گوگل پلی هستند و جزئ محبوب ترین بازی های موبایل به شمار می روند. این بازی ها در دو نسخه معمولی و Mod Apk Games در اینترنت قایب دانلود هستند ک

X