بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

بیگ بنگ در سال 2022؛ هر آنچه که از Starfield می‌دانیم

اولین آی‌پی جدید شرکت بتسدا پس از گذشت 25 سال با نام Starfield در راه است و در این مقاله قصد داریم به مرور تمام جزئیاتی که از این بازی منتشر شده است بپردازیم.

بنا به دلایل مختلف گاهاً فراموش می‌کنیم که ساخته‌شدن یک آی‌پی جدید علمی-تخیلی، نقش‌آفرینی، جهان آزاد و عظیم توسط شرکتی به نام بتسدا (Bethesda) آن هم پس از گذشت مدتی حدود 25 سال چقدر خبر مهم و بزرگی است. در واقع، این خبر به قدری از اهمیت بالایی برای صنعت بازی‌های ویدیویی برخوردار است که حتی شلوغی وحشتناک تقویم عناوین سال 2022 نیز نتوانست آن را تحت شعاع قرار دهد و شکی در آن نیست که به مرور زمان، اخبار و حواشی پیرامون بازی Starfield بیشتر خواهد شد.

بدون هیچ تردیدی، شرکت بتسدا به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بازی‌سازی تاریخ و شاید برترین شرکت تولیدکننده‌ی عناوین نقش‌آفرینی قلمداد می‌شود و این شرکت با معرفی عنوانی جدید در سال 2018 طرفدارانش را شوکه کرد. همانطور که اشاره شد، این خبر با توجه به عدم عرضه‌شدن یک آی‌پی جدید در 25 سال گذشته توسط بتسدا بسیار بزرگ بود. طبق اطلاعات منتشر شده، در این بازی قرار است تا به جای سر و کله زدن با پسماندهای جنگ اتمی و یا اژدهایان، به ماجراجویی در منظومه‌ی دیگری در فضا بپردازیم. در این مقاله تمامی اطلاعات منتشر شده از این بازی را گردآوری کردیم و قصد داریم آن‌ها را مجدداً مرور کنیم.

شوک اول؛ انحصاری کنسولی بودن Starfield

بی‌تردید عدم عرضه‌ی Starfield برای کنسول‌های پلی استیشن یکی از مهم‌ترین و شاید مهم‌ترین خبر رسمی منتشر شده از این بازی تلقی می‌شود. این خبر ابتدا در رویداد E3 2021 به صورت رسمی اعلام شد و بر این اساس، تنها دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس می‌توانند آن را تجربه کنند.

به دنبال این موضوع، تاد هاوارد (Todd Howard) به عنوان کارگردان افسانه‌ای عناوین شاخص بتسدا از جمله Starfield، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که “تمرکز روی این پروژه با انحصاری کنسولی شدن آن بیشتر خواهد شد و این موضوع به نفع Starfield است”. با این حال، وی قطعاً از نظرات دارندگان کنسول‌های پلی استیشن که نمی‌توانند این بازی را تجربه کنند آگاه است، اما این تصمیمی نیست که اتخاذش بر عهده‌ی یک شخص باشد و موارد بسیار متعددی در آن دخیل بوده‌اند.

وی در این زمینه افزود:

شما هرگز نمی‌خواهید [بخشی از] مردم را کنار بگذارید، درست است؟ اما در نهایت، این تصمیم به تولید شدن محصولی بهتر منجر خواهد شد.

البته، برخی از طرفداران عناوین بتسدا همچنان بر این باورند که Starfield می‌تواند در آینده برای پلی استیشن نیز عرضه شود، اما با توجه به اینکه مایکروسافت اکنون مالک بتسدا است و این بازی یک وزنه‌ی بسیار سنگین و به اصطلاح سیستم-سلر برای پلتفرم‌های این شرکت محسوب می‌شود، تحقق یافتن این موضوع حتی در آینده‌های دور نیز از دور از ذهن خواهد بود.

تاریخ عرضه؛ دور و نزدیک

همانطور که ساعاتی قبل از رویداد E3 2021 فاش شده بود، این بازی قرار است تا در تاریخ 11/11/22 میلادی و یا ۲۰ آبان ۱۴۰۱ عرضه شود. اما کافی است تا نگاهی به تاریخ میلادی این بازی بیندازید و به نمایشی بودن انتخاب این تاریخ (بنا به اعداد قرار گرفته در آن) بیندیشید. از طرفی دیگر، مدت‌ها پیش از اعلام رسمی تاریخ انتشار این بازی، افراد مشهور فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی بارها اعلام کرده بودند که ممکن است Starfield در سال 2020، سپس 2021 و حتی اوایل 2022 عرضه شود. همچنین، تاد هاوارد نیز بارها اعلام کرد که تاریخ انتشار این بازی قطعی است و هم اکنون نیز می‌توان تمامی بخش‌های بازی را تجربه نمود.

در مجموع، اگر این موضوعات ذکر شده را در یک ظرف قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که Starfield مدت‌ها پیش از فرا رسیدن تاریخ انتشارش قابل عرضه خواهد بود. با فرض بر اینکه فرضیه‌ی ذکر شده صحت دارد، به احتمال فراوان این زمان اضافی به دلیل انتشار بازی Halo Infinite و یا حتی فراری دادن Starfield از سندروم گرافیک فنی افتضاح بتسدا در اختیار این شرکت قرار گرفته است. از هم اکنون تا فرارسیدن زمان انتشار این بازی، کمتر از یک سال باقی مانده است و عاشقان بتسدا می‌توانند از هم‌اکنون به جمع آوری پول برای خرید کالکتور ادیشن Starfield بپردازند.

تریلرها؛ تشنه‌ی تماشای گیم‌پلی Starfield هستیم!

بتسدا یک معذرت خواهی بزرگ به عاشقانش بدهکار است؛ چرا که از زمان معرفی این بازی در رویداد در E3 2018 تا رویداد E3 2021 طرفدارانش را با ویدیویی چند ثانیه‌ای رها کرد. این تریلر، ستاره‌ی یک منظومه را در حال تابش نور روی یکی از سیاره‌هایش به نمایش در می‌آرود و سپس دوربین به سراغ یک ایستگاه فضایی با ظاهری کاملاً مدرن می‌رود. یک ثانیه بعد، شکافی در فضا ظاهر می‌شود که ظاهراً در حال کشیدن همه چیز به درون خود است. این شکاف ظاهری شبیه به هر چیزی می‌تواند باشد، اما حدس ما یک تکینگی، یک کرم‌چاله و یا یک ناهنجاری در بافت فضا است.

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام بتسدا از تریلر جدید Starfield در رویداد E3 2021 رونمایی کرد. این تریلر یک نگاه کوتاه دیگر به این بازی بود و سعی داشت تا سرنخی از داستان و روایت بازی و از همه مهم‌تر، عزم بتسدا برای سنت شکنی و ارائه‌ی کیفیت بصری و فنی استاندارد روز را به تصویر بکشد. در این تریلر، شاهد نقش‌آفرینی یک فضانورد بودیم که در تلاش است تا با سفینه‌ی خود از سیاره‌ای بیگانه خارج شود. این تریلر در طول خود میزبان یک مونولوگ بود که در مورد بی‌انتها بودن فضا بحث می‌کند. از جمله نکات فرعی این تریلر، اشاره به سرزمین Hammerfall از مجموعه‌ی The Elder Scrolls بود که احتمالاً به محتوای نسخه‌ی ششم این مجموعه اشاره دارد.

مستند Into the Starfield

حدود یک ماه گذشته، شرکت بتسدا از مجموعه‌ی مستند جدیدی برای بازی Starfield به نام Into the Starfield رونمایی کرد. این مجموعه میزبان قسمت‌های مختلفی از ویدیوهای مستندی خواهد بود که طی آن افراد مختلف در مورد بازی نقش‌آفرینی جاه‌طلبانه‌ی بتسدا بحث و گفت و گو خواهند کرد. در اولین قسمت از این مجموعه که The Endless Pursuit نام داشت، تاد هاوارد، کارگردان هنری بازی یعنی مت کاروفانو (Matt Carofano) و مدیر استودیوی بتسدا یعنی آنجلا برودر (Angela Browder) در صحبت کردند. این سه فرد شاخص و شناخته‌شده در این قسمت به صحبت در مورد جاه‌طلبی‌های Starfield، اشتیاق استودیو برای ساخت این عنوان و چیزهایی که انتظار گیمرها را می‌کشد پرداختند.

مت کاروفانو در این قسمت از مستندهای Into the Starfield چنین ادعا کرد که این بازی نسبت به سایر عناوین بتسدا واقع‌گرایانه‌تر است. البته، هسته‌ی اصلی این بازی همانند The Elder Scrolls و Fallout مبتنی بر کاوش خواهد بود.

پشتوانه‌ی بازی Starfield، علم است و با عنوانی واقع‌گرایانه‌تر روبرو خواهیم بود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که Skyrim بیشتر حالتی فانتزی-حماسی داشت و Starfield مبتنی بر کاوش است.

تاد هاوارد افزود:

مکانیک‌های Starfield در مقایسه با Skyrim کاملاً متفاوت است، هرچند شباهت‌هایی نیز بین این دو وجود دارد. یکی از این موارد، نحوه‌ی ارائه‌ی دوربین اول شخص در Starfield با در دسترس قرارگیری دوربین سوم شخص است و این موضوع کمک خواهد کرد که بازی باورپذیرتر شود.

آنجلا برودر افزود:

یک محرک احساسی را در قالب یک تصویر ترسیم می‌کنیم تا احساسات گیمرها را تحریک کند.

همچنین، در این ویدیو تاد هاوارد با استفاده از کلمه‌ی “Two-Step Out” موجب ایجاد شدن موجی از فرضیه‌های مختلف در بین گیمرها شد. وی چنین گفت که:

تکنولوژی پیشرفت کرده است و همه‌ی ما تغییر کرده‌ایم، بنابراین انتظارات ما از بازی‌ها نیز تغییر خواهند کرد. در واقع، همه مطمئن هستند که با یک صحنه‌ای خاص [Step-Out] در این بازی روبرو خواهند شد و ما با قراردادن این لحظه در هر نسل از بازی‌هایمان ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم آن را انجام دهیم. اما چیزی که در مورد Starfield خاص است، این است که میزبان دو صحنه‌ی [Step-Out] خواهد بود. این یک راز است.

همانطور که مطلع هستید، کلمه‌ی “Step-Out” در عناوین بتسدا به لحظه‌ی ورود گیمرها به جهان بازی گفته می‌شود. این پدیده در عناوین The Elder Scrolls با خروج از غارها و در عناوین Fallout با خروج از Vaultها رخ می‌دهد و به گفته‌ی جمع کثیری از علاقه‌مندان بتسدا، این واژه باید در فرهنگ لغت به نام بتسدا و به این مضمون ثبت شود. حال و به ادعای تاد هاوارد، Starfield شامل دو “Step-Out” است. اگر شما منظور و مقصود وی از گفتن این کلمه را حدس زده‌اید، حتماً آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

Starfield: نقش‌آفرینی، جهان‌آزاد و “چالش برانگیز”

در حالی که جزئیات منتشر شده از بازی Starfield بسیار محدود هستند، اما یک ایده‌ی کلی از اینکه با چه عنوانی روبرو خواهیم شد داریم. شرکت بتسدا به دلیل بازی‌های نقش‌آفرینی جهان آزاد و عظیمش مشهور است. همچنین، این شرکت مهارت بی‌نظیر خود در طراحی مراحل و ماموریت‌های چند لایه و روایت داستان و داستانک‌های عمیق کوچک و بزرگ برای تک تک NPCهایش را بارها با عناوین مختلف The Elder Scrolls و Fallout ثابت کرده است. بنابراین، به احتمال بسیار فراوان بازی Starfield نیز از این فرمول پیروی خواهد کرد.

به گفته‌ی تاد هاوارد، Starfield بیش از سایر عناوین بتسدا چالش‌برانگیز و اصطلاحاً “Hardcore” خواهد بود و جهانی بسیار عظیم خواهد داشت. وی افزود:

این بازی یک عنوان نقش‌آفرینی است که بیش از سایر عناوین ما چالش‌برانگیز خواهد بود. این بازی مجهز به مکانیزم‌های شخصی‌سازی واقعاً عالی‌ای خواهد بود و حتی پیش‌زمینه و پس‌زمینه‌ی داستانی در این بازی نیز قابل شخصی‌سازی و گزینش است. چنین باور دارم که اگر بازی را ببینید، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که سازنده‌اش چه شرکتی بوده است.

گفته‌های وی باعث می‌شوند تا Starfield از نظر ما شبیه به چیزی باشد که از بتسدا انتظار داریم. از طرفی دیگر، انتظار داریم که بتسدا هنر خود در اصل “تنوع” را به این بازی نیز تزریق کند.

بدون هیچ شکی، اگر Starfield بتواند از نظر کیفی در حد و اندازه‌های Elder Scrolls: Skyrim باشد و تنها برخی از ایرادات آن را رفع کند، باز هم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین و یا حتی برترین بازی سال 2022 لقب بگیرد و نمرات خوبی از سوی منتقدین دریافت کند. اما به عنوان یک گیمر و عاشق مجموعه‌های بتسدا، انتظار ما از این شرکت این است که با ساختارشکنی، پذیرفتن ریسک و بدون در نظر گرفتن نمرات نفرت‌انگیز متاکریتیک، عنوانی منحصر به فرد خلق کند تا بیش از پیش عاشقانه به انتظار انتشار عناوین جدیدش بنشینیم.

البته، افکارتان را به سمت حاشیه‌ها سوق ندهید. منظور ما از این ساختار شکنی و پذیرفتن ریسک چیزی مشابه به وعده‌هایی که در مورد Cyberpunk 2077 داده شد نیست. در واقع، اگر نگاهی کلی به مجموعه‌های بتسدا بندازید، متوجه خواهید شد که هر کدام المان‌های منحصر به فرد خود را دارند.

برای مثال، بازی‌های The Elder Scrolls بیشتر با داستان، مکالمه‌ها، سلاح‌های بسیار متعدد، جادوها و موارد این چنینی شناخته می‌شوند. همچنین، بازی‌های Fallout نیز با ترمینال‌ها، ربات‌ها، اسلحه‌های منحصر به فرد، پیپ‌بوی و VATS معرف حضور گیمرها هستند. در نتیجه، انتظار داریم که Starfield نیز در این زمینه منحصر به فرد باشد و استاندارد جدیدی را تعریف کند.

تحول عظیم موتور بازی‌سازی بتسدا

در ماه سپتامبر سال 2020 میلادی، شرکت بتسدا بیانیه‌ای درباره‌ی تأثیرات خریداری شدن خود توسط مایکروسافت منتشر کرد و قدرت‌های سخت‌افزاری کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس را مورد تمجید قرار داد. در این بیانیه، تاد هاوارد چنین ادعا کرد که این موضوع باعث شده است تا بزرگ‌ترین تغییرات در موتور بازی‌سازی بتسدا از زمان ساخت بازی Elder Scrolls Oblivion رخ دهد.

با شروع هر نسل از کنسول‌ها، ما نیز تکامل پیدا کردیم. این تکامل با افزوده شدن مادها به نسخه‌ی کنسولی بازی Fallout 4 شروع شد که تاکنون بیش از یک میلیارد بار دانلود شده‌اند. از طرفی دیگر، آخرین تکامل ما با شروع نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس یعنی سری ایکس/اس رخ داده است.

این سخت‌افزارهای جدید دقیقاً همان بستری را ارائه می‌کنند که برای ساخت جهان‌های وسیعی که ما دوست داریم خلق کنیم نیاز داریم. این موضوع نه تنها به ارتقا گرافیک، بلکه به ارتقا پردازنده‌ی مرکزی نیز داشت و ما بیشترین تکامل در موتور بازی‌سازی خود را از زمان Oblivion اعمال کرده‌ایم.

در حال حاضر، بتسدا سال‌ها است که بازی‌های خود را با استفاده از موتور کریشن (Creation) تولید می‌کند. این موتور بازی‌سازی در ساخت عناوینی نظیر The Elder Scrolls IV: Oblivion و همچنین The Elder Scrolls V: Skyrim ،Fallout 3 ،Fallout 4 و Fallout 76 مورد استفاده قرار گرفته است. از طرفی دیگر، بازی Starfield نیز با استفاده از این موتور ساخته خواهد شد، اما نکته‌ی قابل توجه این است که این موتور با استفاده از سرمایه‌های هنگفت مایکروسافت دستخوش تغییرات عظیمی شده و حتی برخی از افراد شاغل در بتسدا با توجه به وسعت این تغییرات آن را Recreation و Creation 2.0 می‌نامند.

زبان و ضمایر در Starfield قابل شخصی‌سازی هستند

بازی‌های شرکت بتسدا عمدتاً به دلیل آزادی عملی که در اختیار گیمرها قرار می‌دهد، شناخته می‌شوند. از قرار معلوم، قرار است تا شخصی‌سازی در Starfield وارد بعد جدیدی شده و اصطلاحاً مدرن‌سازی شود. تاد هاوارد طی مصاحبه‌ای تایید که گیمرها در Starfield حتی می‌توانند ضمایر مورد نظر خود را (he ,she و they) را انتخاب کنند تا دیالوگ‌ها براساس گزینش آن‌ها تغییر کند. در واقع، تمامی دیالوگ‌ها در این بازی با در نظر گرفتن شاخه‌ها و زبان‌های خاص به صورت جداگانه ضبط شده‌اند و از این نظر بازی ضعغی نخواهد داشت. همانطور که انتظار می‌رود، پیش‌زمینه و پس‌زمینه‌ی داستانی، مهارت‌ها و سایر عناصر موثر در بازی نیز قابل شخصی‌سازی عمیق خواهند بود.

ایکس باکس گیم پس؛ سودمندانه‌ترین خرید تاریخ

پی‌بردن به قرارگیری Starfield در سرویس گیم پس شاید ساده‌ترین حدسی بود که می‌توانستیم بزنیم. با خریداری شدن بتسدا توسط شرکت مایکروسافت، این ابرهولدینگ امریکایی اعلام کرد که تمامی بازی‌های جدید و قدیمی بتسدا در سرویس گیم پس قرار خواهند گرفت و طبعا Starfield نیز شامل این موضوع می‌شود. بنابراین اگر از مشترکین سرویس گیم‌ پس در رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس هستید، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و در زمان عرضه‌ی این بازی می‌توانید آن را تجربه کنید.

موارد ذکر شده، از جمله اطلاعات رسمی منتشر شده از بازی Starfield هستند. البته، در کنار این موارد چند طرح مفهومی از بازی نیز منتشر شد که طبعاً نمی‌توان استناد و برداشت چندان موثقی از آن‌ها داشت و ممکن است محصول نهایی تفاوت‌های بسیار فراوانی با آن‌ها داشته باشد. به هر ترتیب، اگر شما نیز همانند ما بی‌صبرانه منتظر فرا رسیدن تاریخ انتشار این بازی هستید، در بخش نظرات ایده‌ها و انتظارات خود را از Starfield با ما به اشتراک بگذارید.

بازی Starfield، در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲) به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

shir taziyehMahyarMsmJavad BarshoeeilevineTang HaoP.morganETERNAL_MAN (از بن بازگشته)علیرضا کریم‌خان زندکاپتان استخونیfarshadxRedgurd......منبع : gamefa

مطالب مرتبط

کارگردان The Batman اولین تصویر از شهر گاتهام را منتشر کرد

کارگردان The Batman اولین تصویر از شهر گاتهام را منتشر کرد

برای اولین بار شاهد تصویری از شهر گاتهام در فیلم The Batman هستیم. این تصویر شما را برای مشاهده تریلر جدید کاملاََ آماده می‌کند.کارگردان فیلم The Batman، آقای مت ریوز (Matt Reeves) در توییتر تصویر جدیدی از فیلم خود با بازی رابرت پتینسون (Robert P

بهینه ساز 1.06 بازی Kena: Bridge of Spirits منتشر شد

بهینه ساز 1.06 بازی Kena: Bridge of Spirits منتشر شد

بهینه ساز جدیدی برای بازی Kena: Bridge of Spirits منتشر شده است که علاوه بر بهبود برخی خطاها و ایرادات مختلف، قابلیت‌هایی نظیر دکمه‌های قابل شخصی سازی روی رایانه‌های شخصی را به این عنوان اضافه خواهد کرد.پس از انتشار آخرین بهینه سازی

شایعه: نسخه‌ی نسل نهمی Batman: Arkham Knight برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس در راه است

شایعه: نسخه‌ی نسل نهمی Batman: Arkham Knight برای ایکس‌باکس سری ایکس و اس در راه است

به‌تازگی تصویری در فروشگاه مایکروسافت منتشر شده که ظاهراً نشان می‌دهد نسخه‌ی بهبود یافته‌ی بازی Batman: Arkham Knight برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس در راه است.روز گذشته مایکروسافت مقاله‌ی جدیدی در مورد جزئیات به روزر

تریلر جدید Dead Space Remake هشت دقیقه از گیم‌پلی آن را نمایش می‌دهد

تریلر جدید Dead Space Remake هشت دقیقه از گیم‌پلی آن را نمایش می‌دهد

Motive Sutdio، توسعه‌دهنده‌ی بازی Dead Space Remake و ناشر آن یعنی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) به تازگی هشت دقیقه از گیم‌پلی آن را به اشتراک گذاشته‌اند.الکترونیک آرتس و Motive Studio بالاخره اوایل این ماه با یک تریلر جذاب و تماشایی پرده از گی

هوشمند سازی ساختمان در شیراز

هوشمند سازی ساختمان در شیراز

احتمالا تا کنون در مورد خانه های هوشمند یا Smart Home شنیده اید، در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم هوشمند سازی ساختمان آشنا کنیم. امروزه ما در دنیای جدیدی زندگی می کنیم که تکنولوژی جایگاهی ویژه و دائمی در آن دارد. داشتن خانه ا

یکی از مهندسان گیم‌پلی بازی God of War درگذشت

یکی از مهندسان گیم‌پلی بازی God of War درگذشت

متاسفانه دقایقی پیش متوجه شدیم که جورج ماول، عضو سابق تیم سانتا مانیکا و کدنویس تبر لویاتان کریتوس در بازی God of War، در روز 2 سپتامبر از دنیا رفته است.مرگ ماول مدتی پیش از طریق همکارانش اعلام شد و البته علت مرگ همچنان نامشخص ا

فروش اینترنتی سوغات ارومیه

فروش اینترنتی سوغات ارومیه

سفر و سیاحت از رویدادهای شیرین و لذت بخش زندگی ما بوده ولی قصه شیرین سفر آنگاه شیرین تر می شود که کامت را با شیرینی های خوش عطر و طعم آن دیار شیرین کنی.هر جا که میروی مردمش برایت خیر می خواهند و شادکامی، این را از سوغات جای جای ا

واکنش پیتر جکسون به سریال The Rings of Power

واکنش پیتر جکسون به سریال The Rings of Power

پیتر جکسون، کارگردان افسانه‌ای سینما اعلام کرده که کمپانی آمازون برای ساخت سریال The Rings of Power خواهان همکاری با وی بوده است.پیتر جکسون (Peter Jackson) که ساخت آثار بزرگی همچون سه‌گانه‌های The Lord of the Rings و The Hobbit را بر عهده داشته است،

X