فکت‌های جالب از فیلم The Batman

فکت‌های جالب از فیلم The Batman

فیلم The Batman به کارگردانی مت ریوز دارای نکات پنهانی و جالبی است که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

فیلم بتمن (The Batman)، جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود؛ فیلم «بتمن»، جدیدترین برداشت از کاراکتر شوالیه تاریکی است؛ این اثر،‌ برداشتی تازه‌ از این کاراکتر را به ما ارائه می‌کند، کاراکتری که به عنوان برترین کاراگاه جهان شناخته می‌شود. با این حال، برخی بیننده‌ها نیز از مهارت‌ کاراگاهی بالایی برخوردار هستند و نکاتی ریز و جالبی را در فیلم متوجه شده‌اند. فیلم «بتمن» سرشار از اشاره‌ها به دیگر فیلم‌ها، موسیقی‌ها و آثار هنری است؛ در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی ۷ فکت جالب از فیلم «بتمن» بپردازیم.

هشدار اسپویل!

۷. الهام از کرت کوبین برای شخصیت بتمنفیلم The Batman

شخصیت بروس وین با بازی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) در فیلم «بتمن» نسبت به نسخه‌های قبلی از این شخصیت، آشفته‌تر به نظر می‌رسد؛ آرایش خط چشم، موهای نرم و به هم ریخته و همچنین رفتاری عبوس، همگی این موضوع را نشان می‌دهند. مت ریوز (Matt Reeves)، کارگردان فیلم «بتمن»، در مصاحبه‌ای گفته بود که او برای شخصیت بروس وین از کرت کوبین (Kurt Cobain)،‌ موزیسین فقید و برجسته گروه نیروانا، الهام گرفته است. مت ریوز گفته بود:

به هنگام نوشتن فیلم‌نامه فیلم «بتمن»، در حال گوش دادن به موسیقی گروه نیروانا بودم و در آنجا بود که این شخصیت بروس وین به ذهنم خطور کرد؛ اتفاقات ناگواری برای او رخ داده‌اند و او منزوی شده است و هیچ کس نمی‌داند که او چه کار می‌کند. آیا او بی‌پروا است یا اینکه معتاد شده است؟ حقیقت این است که بتمن به نوعی اعتیاد دارد. او به انتقام گرفتن اعتیاد دارد. در این فیلم، بروس وین شبیه به کرت کوبین است.

کرت کوبین و آهنگ او به نام «Something in the Way» همچنین الهام‌بخش پل دینو (Paul Dano) بازیگر نقش ریدلر بوده است. این آهنگ، اشعاری در مورد مرد تنهایی است که در خیابان زندگی می‌کند. پل دینو گفته بود:

این آهنگ و کلمات برای من بسیار مهم شدند. گروه نیروانا به بخشی از کاراکتر ریدلر تبدیل شد.

۶. صحنه آغازین و الهام از هیچکاکفیلم بتمن (The Batman)

صحنه آغازین فیلم «بتمن»، تصویر را از داخل دوربین چشمی روایت می‌کند. شخصی با استفاده از یک دوربین در حال جاسوسی از شهردار شهر گاتهام و خانواده‌اش در خانه‌شان است. در ادامه مشخص می‌شود که این فرد، ادوارد نشتون ملقب به ریدلر است. این صحنه آغازین، به گفته مت ریوز، اشاره به یکی از آثار آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) دارد. در حقیقت، این صحنه بازتاب‌کننده صحنه‌هایی از فیلم پنجره عقبی (Rear Window) ساخته آلفرد هیچکاک است که در آن، شخصی با پایی شکسته از داخل آپارتمان خود، با دوربینش در حال تماشای همسایگان خود است که به طور اتفاقی، شاهد یک قتل است. مت ریوز قبلا گفته بود:

این صحنه‌ها که در آن‌ها، هیچکاک از دیدگاه خود شخص برای بازگو کردن داستان استفاده کرده بود را بسیار دوست‌ دارم.

مت ریوز از همین رویکرد چندین مرتبه در فیلم «بتمن» استفاده کرده است؛ علاوه بر صحنه آغازین، صحنه جاسوسی بتمن از سلینا کایل نیز به همین طریق روایت شده است.

۵. الهام از استیون کینگ برای ساخت بت‌موبیلفیلم بتمن (The Batman)

یکی از آثاری که توسط استیون کینگ (Stephen King) نوشته شده‌اند، منبع الهامی برای ساخت بت‌موبیل در فیلم «بتمن» بوده است. مت ریوز قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که زمانی که قصد شکل دادن به نسخه جدید ماشین بتمن را داشته است، در ذهنش، رمان و فیلم کریستین (Christine) را مد نظر داشته است. فیلم «کریستین» محصول سال ۱۹۸۳ میلادی در مورد ماشینی تسخیرشده است. مت ریوز گفته بود:

لازم بود که ظاهر شدن بت‌موبیل از درون سایه‌ها ترسناک به نظر برسد. پس از همان ابتدا، فیلم و رمان «کریستین» ساخته استیون کینگ را مد نظر داشتم. اینکه خود ماشین یک عامل ترس و وحشت باشد، بسیار عالی است؛ داشتن ماشینی خوفناک برای بتمن، ‌می‌تواند روی مبارزه او با خلافکاران تاثیرگذاری زیادی داشته باشد. این موضوع، جنبه ترسناک فیلم «بتمن» به شمار می‌رود.

۴. لوکیشن‌های بریتانیایی فیلم بتمنفیلم بتمن (The Batman)

با اینکه شهر گاتهام در حقیقت الهامی از شهر نیویورک است اما بخش زیادی از فیلم «بتمن» در بریتانیا فیلمبرداری شده است. طراح تولید فیلم «بتمن»،‌ جیمز چینلوند (James Chinlund) گفته بود که بریتانیا، به خصوص شمال آن، معماری با ابهتی دارد؛ علاوه بر این، شهر گاتهام به باران نیاز داشت که در شمال بریتانیا، بارش زیادی وجود دارد. او گفته بود:

بریتانیا دارای معماری‌های بسیار خارق‌العاده و تاریکی است که مناسب این فیلم بودند. علاوه بر این، آب و هوای شمال بریتانیا در کنار این معماری ساختمان‌ها، فضای بسیار خوب و مناسبی برای ما و این فیلم ایجاد کردند.

در فیلم «بتمن»، قبرستان شهر گاتهام در قبرستان گلاسگو و اداره پلیس شهر گاتهام در ساختمان لیور شهر لیورپول فیلمبرداری شده بودند. کلاب کارمین فالکون نیز در حقیقت کلاک شبانه پرینتورکز در شهر لندن است.

۳. بت‌کیوفیلم بتمن (The Batman)

بت‌کیو یا همان مخفیگاه بتمن، در استودیو لیوسدن ساخته شده است. هر چند، منبع الهام برای ساخت آن نیز از زیر خیابان‌های شهر نیویورک بوده است. مت ریوز اظهار داشته بود که او قصد داشته تا بت‌کیو جدید کاملا منحصربه‌فرد باشد و از همین رو، به بررسی تاریخچه راه‌آهن‌های مخفی منهتن پرداخته است. منهتن نیویورک، دارای چندین ایستگاه راه‌آهن مخفی است که یکی از آن‌ها در زیر هتل والدورف استوریا قرار دارد که برای مشتریان بسیار ثروتمند استفاده می‌شد. در فیلم «بتمن»، عمارت وین در مرکز شهر گاتهام قرار دارد و مت ریوز تصمیم گرفته بود تا نشان دهد که خانواده وین، ایستگاه قطار خصوصی خود را دارند. او گفته بود:

من فکر کردم که در شهر گاتهام، برخی از این خانواده‌های ثروتمند، خط راه‌آهن و قطار اختصاصی خود را دارند. از همین رو، بت‌کیو را در پایه برج و عمارت وین قرار دادم.

۲. لحظه آشکار شدن هویت ریدلرفیلم بتمن (The Batman)

اثر هنری شب زنده‌داران (Nighthawks) از ادوارد هاپر (Edward Hopper) یکی از برجسته‌ترین نقاشی‌ها به شمار می‌رود و فیلم‌سازان و کارگردانان زیادی از آن الهام گرفته‌اند. این نقاشی، یک رستوران دهه ۴۰ میلادی را از بیرون و در اواخر شب نشان می‌دهد که سه مشتری در داخل آن نشسته‌اند. این صحنه، شوم و منزوی به نظر می‌رسد.

ریدلی اسکات (Ridley Scott) از این نقاشی در فیلم بلید رانر (Blade Runner) استفاده کرده بود. در فیلم «بتمن» نیز در سکانسی که ریدلر دستگیر می‌شود، او در درون این رستوران به تنهایی نشسته است. در یکی از صحنه‌ها، رستوران از بیرون نشان داده می‌شود که اشاره‌ای به اثر هنری «شب زنده‌داران» است.

۱. حضور بری کیوگانفیلم بتمن (The Batman)

در دقایق پایانی فیلم «بتمن»، ریدلر در حال صحبت با کاراکتری مرموز دیده می‌شود. با اینکه چهره و نام او در این فیلم مشخص نمی‌شود اما با توجه به صحنه حذف‌شده از فیلم «بتمن»، کاملا مشخص است که این شخصیت، جوکر است. با این حال، در زیر تمام این گریم‌های زیاد و خنده‌های شوم، بری کیوگان (Barry Keoghan) قرار دارد.

بری کیوگان، بازیگری برجسته به شمار می‌رود که در فیلم‌های بزرگی بازی کرده است. از جمله آثار او می‌توان به فیلم دانکرک (Dunkirk)، فیلم کشتن گوزن مقدس (The Killing Of A Sacred Deer) و فیلم حیوانات آمریکایی (American Animals) اشاره کرد. بزرگترین و جدیدترین نقش او نیز در فیلم اترنالز (Eternals) استودیو مارول در سال 2021 بوده است.

فیلم The Batman

با اینکه هنوز هیچ چیزی رسمی نیست اما حتما در دنباله‌های فیلم «بتمن»، بری کیوگان بار دیگر در نقش جوکر حضور پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، تایید شده است که نه جوکر با بازی جرد لتو (Jared Leto) و نه جوکر با بازی واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) جزوی از این دنیای سینمایی بتمن نخواهند بود.

با اینکه هنوز به ساخت دنباله‌ای برای فیلم «بتمن» چراغ سبز نشان داده نشده است اما قرار است یک سریالی از آن بر محوریت شخصیت پنگوئن با بازی کالین فارل (Colin Farrell) ساخته شود. نظر شما در مورد فیلم «بتمن» چیست؟

منبع: timeout

meysambمنبع : gamefa

مطالب مرتبط

تیزر فیلم Weird: The Al Yankovic Story + تریلر به زودی

تیزر فیلم Weird: The Al Yankovic Story + تریلر به زودی

به تازگی و قبل از پخش تریلر فیلم Weird: The Al Yankovic Story، تیزری کوتاه برای آن منتشر شده است.فیلم ویرد: داستان ال یانکوویچ (Weird: The Al Yankovic Story) اثری بیوگرافی در مورد خواننده کمدی و مشهور به نام ویرد ال یانکوویچ است که قبل از پخش تریلری برای

نتفلیکس پروژه جدید خود با ویل اسمیت را به حالت تعلیق درآورد

نتفلیکس پروژه جدید خود با ویل اسمیت را به حالت تعلیق درآورد

پس از حواشی مراسم اسکار، همکاری جدید ویل اسمیت و نتفلکیس به حالت تعلیق درآمده است.فیلم Fast and Loose که تازه‌ترین پروژه سینمایی نتفلیکس نام داشت، یک هفته پیش از آغاز مراسم اسکار کارگردان خود یعنی دیوید لیچ (David Leitch) را از دست داد.

بازی Halo Infinite از قابلیت بازی میان پلتفرمی پشتیبانی می‌کند

بازی Halo Infinite از قابلیت بازی میان پلتفرمی پشتیبانی می‌کند

مایکروسافت در کنار انتشار بیانیه‌ی جدید خود در مورد تعهد به پشتیبانی از رایانه‌های شخصی، اطلاعات جدیدی از بازی مورد انتظار Halo Infinite را نیز با طرفداران به اشتراک گذاشت. این شرکت تایید کرده است که بخش چندنفره‌ی بازی به طور ک

آیا GTA 6 می‌تواند انتظارات بالای مخاطبان را برآورده کند؟

آیا GTA 6 می‌تواند انتظارات بالای مخاطبان را برآورده کند؟

مدتی پیش به صورت رسمی اعلام شد که بازی GTA 6 در مرحله توسعه‌ی فعال قرار دارد و حال سوال اینجاست که آیا راکستار می‌تواند به مانند گذشته، با عنوان مذکور از بازی‌های قبلی خود پیشی بگیرد و اثری جاودان را برای طرفداران ارائه دهد؟ ا

ریزش ناگهانی قیمت‌ها در بازار موبایل؛ کاهش قیمت گوشی‌ها تا ۳ میلیون تومان

ریزش ناگهانی قیمت‌ها در بازار موبایل؛ کاهش قیمت گوشی‌ها تا ۳ میلیون تومان

طی ۲۴ساعت گذشته ریزش قیمت‌ها در بازار موبایل آغاز شد و در این بین تلفن‌های همراه برند اپل بیشترین ریزش قیمت را در این مدت تجربه کردند به طوری که آیفون ۱۲ پرو مکس در این مدت نزدیک به ۳ میلیون تومان ارزان شده است.به گزارش اقتص

تریلری جدید از بازی Biomutant به مناسب روز Star Wars منتشر شد

تریلری جدید از بازی Biomutant به مناسب روز Star Wars منتشر شد

استودیوی اکسپریمنت ۱۰۱ (Experiment 101) و شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) به مناسبت روز Star Wars، تریلر جدیدی از بازی Biomutant را با مضمون Star Wars به اشتراک گذاشته‌اند.۴ می هر سال به عنوان روز ویژه‌ی Star Wars در نظر گرفته شده است. در همین راست

نقد و بررسی نسخه موبایل بازی Dead Cells؛ پیکسل های رنگی با روحی سیاه

نقد و بررسی نسخه موبایل بازی Dead Cells؛ پیکسل های رنگی با روحی سیاه

یکی از اصلی‌ترین مشکلات بازی‌های گوشی‌های هوشمند، سادگی بیش از حد آن‌ها و نبود چالش خاص می‌باشد که بسیاری از گیمر‌ها را از تجربه عناوین این پلتفرم دلسرد می‌کند. با توجه به وضعیت فعلی سخت‌افزار گوشی‌ها، آن‌ها به قدری قد

ریچل زگلر به فیلم پیش درآمد Hunger Games پیوست

ریچل زگلر به فیلم پیش درآمد Hunger Games پیوست

ریچل زگلر، این ستاره نوظهور سینما به فیلم پیش درآمد Hunger Games به نام The Ballad of Songbirds and Snakes پیوست.مجموعه سینمایی Hunger Games با پایان کار خود در سال 2014 موفق شد تا مجموعاً بیش از 3 میلیارد دلار درآمد کسب کرده و به یکی از پرفروش‌ترین فرنچ

X