فیلم‌هایی که می‌توانند بازی‌های عالی باشند

فیلم‌هایی که می‌توانند بازی‌های عالی باشند

از فیلم John Wick گرفته تا فیلم Cast Away، در دنیای سینما، فیلم‌‎هایی وجود دارند که می‌توانند به بازی‌های عالی تبدیل شوند.

بسیاری از اقتباس‌های سینمایی از بازی‌های ویدیویی، از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند و بدون توجه به کیفیت‌شان،‌ موفقیت بسیار بزرگی بدست می‌آورند؛ از جمله این آثار نیز می‌توان به فیلم سونیک خارپشت ۲ (Sonic the Hedgehog) اشاره کرد که به تازگی روی پرده سینماها اکران شده است و توانسته تا عملکرد فوق‌العاده‌ای در گیشه داشته باشد. با این حال، زمانی بوده که بازی‌های زیادی بر اساس فیلم‌های سینمایی ساخته می‌شدند اما امروزه، اینگونه نیست.

هر چند،‌ برخی از کاربران وب سایت ردیت، به فیلم‌هایی اشاره کرده‌اند که پتانسیل آن را دارند تا به بازی‌های ویدیویی اوریجینال و خوبی تبدیل شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به فیلم‌هایی بپردازیم که می‌توانند بازی‌هایی عالی باشند.

فیلم دور افتاده (Cast Away)فیلم دور افتاده (Cast Away)

فیلم «دور افتاده»، محصول سال ۲۰۰۰ میلادی، داستان تنها بازمانده سقوط هواپیما به نام چاک نولاند را بازگو می‌کند که در جزیره‌ای دور افتاده و متروکه زندگی می‌کند. او تنها از محصولات داخل خود جزیره و همچنین باقی‌مانده‌های سقوط هواپیما برای گذراندن زندگی خود استفاده می‌کند. از همین رو، می‌توان گفت که فیلم «دور افتاده» در مورد تنهایی و خلوت است.

با اینکه فیلم «دور افتاده» از لحاظ احساسی بالا و پایین‌های بسیاری دارد اما می‌تواند به یک بازی ویدیویی بسیار خوب در ژانر بقاء تبدیل شود. در این بازی، افراد می‌توانند کنترل چاک را در دست داشته باشند و برای زنده ماندن در این جزیره با استفاده از منابع محدود تلاش کنند و در همین حین نیز به دنبال راه خروجی از جزیره باشند. البته، این داستان بسیار شبیه به بازی The Myst است؛ اتفاقات این بازی نیز در درون جزیره‌ای پر از راز و رمز رخ می‌دهد که افراد باید آن‌ها را حل کنند.

فیلم جان ویک (John Wick)فیلم جان ویک (John Wick)

در حال حاضر، سه فیلم سینمایی از مجموعه فیلم‌های «جان ویک» ساخته شده و چهارمین فیلم نیز در حال تولید است؛‌ از همین رو، فیلم‌های «جان ویک» از جمله برجسته‌ترین فرنچایزهای سال‌های اخیر به شمار می‌رود. این مجموعه فیلم از محبوبیت زیادی در بین طرفداران برخوردار است و می‌تواند به یک بازی بسیار خوب تبدیل شود.

بازی «جان ویک»، پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل شدن به بازی ویدیویی را دارد؛ با اینکه بازی‌های مشابهی وجود دارند اما بازی اختصاصی جان ویک می‌تواند مورد توجه مخاطبان بسیار زیادی قرار بگیرد. با توسعه‌دهنده‌ای برجسته، بازی جان ویک می‌تواند انقلابی در زمینه بازی‌های شوتر ایجاد کند.

فیلم من افسانه هستم (I Am Legend)فیلم من افسانه هستم (I Am Legend)

ساخت بازی ویدیویی بر اساس فیلم «من افسانه هستم» محصول سال ۲۰۰۷ میلادی می‌تواند جالب‌توجه باشد. این بازی می‌تواند یک بازی جهان باز در ژانر بقاء و وحشت باشد که در آن، افراد بتوانند آزادانه در اطراف گردش کنند و به بررسی شهر بپردازند اما هر لحظه ممکن است راه آن‌ها توسط زامبی‌ها سد شود.

با این حال،‌ برخی از افراد بر این باور هستند که الان زمان خوبی برای ساخت این بازی نیست. شاید چندین سال پیش، بازی «من افسانه هستم» می‌توانست بسیار جذاب باشد اما با عرضه بازی آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) دیگر نیازی به بازی «من افسانه هستم» نیست چراکه بازی «آخرین بازمانده از ما» داستانی نسبتا مشابه فیلم «من افسانه هستم» دارد و جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که به موجوداتی شبیه به زامبی تبدیل شده‌اند.

فیلم رفقای خوب (Goodfellas)فیلم رفقای خوب (Goodfellas)

در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، برای مدتی کوتاه، بسیاری از توسعه‌دهنده‌های بازی، علاقه زیادی نسبت به ساخت بازی بر اساس فیلم‌های کلاسیک دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی داشتند. بازی‌های از روسیه با عشق (From Russia With Love) و سلحشوران (The Warriors) توانستند تا موفقیتی نسبی بدست بیاورند اما بیشترین موفقیت را بازی‌های اقتباسی از فیلم‌های کلاسیک و گنگستری همچون پدرخوانده (The Godfather) و صورت زخمی (Scarface) بدست آوردند.

 حالا،‌ برخی از افراد بر این باور هستند که توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند بار دیگر همین روش را در پیش بگیرد و بازی‌ای بر اساس فیلم «رفقای خوب» محصول سال ۱۹۹۹ میلادی بسازد. این فیلم بر اساس تجربیات واقعی هنری هیل در مافیا بوده است و در ابتدا، ممکن است چندان مناسب یک بازی ویدیویی به نظر نرسد. هر چند، این بازی نیز می‌تواند فرمولی شبیه به بازی «پدرخوانده» داشته باشد.

فیلم دنیای مردگان (Underworld)فیلم دنیای مردگان (Underworld)

فیلم «دنیای مردگان» در سال ۲۰۰۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شد و جنگی طولانی بین گرگینه‌ها و خون‌آشام‌ها را به نمایش در می‌آورد. برخی از افراد بر این باور هستند که این فیلم پتانسیل تبدیل شدن به بازی ویدیویی را دارد. با اینکه هر فیلم جدید در مجموعه فیلم‌های «دنیای مردگان» نسبت به اثر قبلی بدتر است اما برخی اعتقاد دارند که بازی «دنیای مردگان» می‌تواند بسیار جذاب باشد. کاراکترها و داستان‌ها و همچنین سلاح‌های مختلفی وجود دارند؛ علاوه بر این، موضوعات مختلفی هستند که می‌تواند در این بازی به اجرا درآورد. از سوی دیگر، مخاطبان زیادی نسبت به خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها علاقه‌مند هستند.

به طور مشابه، دنباله‌های فیلم ماتریکس (The Matrix) نتوانست تا جذابیت فیلم اول را داشته باشد اما بازی آن، موفق شد تا داستان‌هایی تازه و جذاب را در این جهان بازگو کند. در کل، بازی‌های خوبی از «ماتریکس» ارائه شدند و همین اتفاق نیز می‌تواند برای فیلم «دنیای مردگان» رخ بدهد.

فیلم‌های سریع و خشن (Fast And Furious)فیلم‌های سریع و خشن (Fast And Furious)

در حقیقت، قبلا بازی‌ای بر اساس فیلم‌های «سریع و خشن» ساخته شده‌اند؛ این بازی در سال ۲۰۰۶ میلادی عرضه شده بود و بر اساس فیلم سریع و خشن: توکیو دریفت (The Fast and the Furious: Tokyo Drift) بود و از جمله بازی‌های آندرریتد به شمار می‌رود. با این وجود، این بازی، یک بازی مسابقات خیابانی بود که هدفش راضی کردن طرفداران بازی‌های باشگاه نیمه‌شب (Midnight Club) و جنون سرعت (Need For Speed) بود و اصلا ارتباط چندانی با مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» نداشت.

علاوه بر این، در بازی «سریع و خشن» باید ماموریت‌هایی برای سرقت نیز وجود داشته باشند. همچنین، سکانس‌های اکشنی که در فیلم‌های جدید «سریع و خشن» به نمایش گذاشته شدند، بیشتر برای بازی ویدیویی خوب هستند تا یک اثر سینمایی. رفتن به فضا و نابود کردن شهر ادینبرگ در فیلم سریع و خشن ۹ (F9) ممکن است متناسب اثری سینمایی نباشد اما در دنیای یک بازی ویدیویی، می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و جالب‌توجه باشد.

فیلم بروس قادر مطلق (Bruce Almighty)فیلم بروس قادر مطلق (Bruce Almighty)

برخی از افراد، به فیلم‌های عاشقانه و کمدی‌ای اشاره کردند که می‌توانند به بازی‌های خوبی تبدیل شوند و در این میان، فیلم «بروس قادر مطلق» محصول سال ۲۰۰۳ میلادی، می‌تواند بازی ویدیویی بسیار خوبی باشد. بازی‌هایی همچون جی تی ای (Grand Theft Auto)، جاست کاز (Just Cause) و نبرد سینت‌ها (Saints Row)، همگی سعی دارند تا حس خدامانندی به گیمرها بدهند؛ از همین رو، بازی ویدیویی بر اساس فیلم «بروس قادر مطلق»، گیمرها را به معنای واقعی کلمه در نقش خدا می‌گذارد؛ اگر این بازی ویدیویی توسط توسعه‌دهنده خوبی همچون راک‌استار ساخته شود، مطمئنا می‌تواند به بازی‌ای بزرگ و موفق تبدیل شود.

فیلم سرزمین قبل از تاریخ (The Land Before Time)فیلم سرزمین قبل از تاریخ (The Land Before Time)

یکی از کاربران وب سایت ردیت، خواستار ساخت بازی‌ای ویدیویی بر اساس انیمیشن «سرزمین قبل از تاریخ» محصول سال ۱۹۸۸ شده است. این کاربر بر این باور هستند که گیمر می‌تواند بیشتر کاراکترها را کنترل کند. مطمئنا بازی‌ای بر اساس انیمیشن «سرزمین قبل از تاریخ»، بیشتر متناسب افراد جوان‌تر خواهد بود اما این بازی می‌تواند گیم‌پلی‌های متفاوتی را به اجرا بگذارد و رویکردهای مختلفی در هر سطح داشته باشد.

تاکنون، ۱۴ اثر سینمایی در مجموعه فیلم‌های «سرزمین قبل از تاریخ» ساخته شده‌اند و همین، داستان‌ها و کاراکترهای بسیار زیادی را در اختیار توسعه‌دهنده بازی قرار می‌دهند تا بتواند اثری بزرگ و موفق خلق کند.

انیمه سرویس تحویل کی‌کی (Kiki’s Delivery Service)انیمه سرویس تحویل کی‌کی (Kiki's Delivery Service)

انیمه کلاسیک «سرویس تحویل کی‌کی» به کارگردانی هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki) است که در سال ۱۹۸۹ میلادی اکران شده بود. این انیمه پتانسیل آن را دارد تا به یک بازی ویدیویی جالب‌توجه تبدیل شود. بدون شک، این بازی ویدیویی، بسیار زیبا خواهد بود چراکه انیمه «سرویس تحویل کی‌کی» یکی از زیباترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود.

بازی «سرویس تحویل کی‌کی» می‌تواند شبیه به بازی تاکسی دیوانه (Crazy Taxi) باشد؛ با اینکه بازی‎‌های زیادی شبیه به این بازی «تاکسی دیوانه» وجود دارند اما بازی «سرویس تحویل کی‌کی» می‌تواند در این میان، بسیار خلاقانه و زیبا باشد.

فیلم ترمیناتور (The Terminator)فیلم ترمیناتور (The Terminator)

در دنیای بازی‌های ویدیویی، به ندرت پیش می‌آید که گیمرها، کنترل شخصیت شرور را در دست داشته باشند اما بازی‌ای بر اساس فیلم «ترمیناتور» می‌تواند همین رویکرد متفاوت را در پیش بگیرد. مطمئنا بازی در نقش سارا کانر که مدام در حال فرار از تی-800 است، چندان سرگرم‌کننده به نظر نمی‌رسد اما موتورسواری در درون بزرگراه و داشتن یک شات‌گان به عنوان ترمیناتور می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

علاوه بر این، افراد می‌توانند در هر سطحی از بازی، کنترل کاراکترهای مختلف، چه خوب و چه بد، را برعهده داشته باشند. در این بازی، افراد می‌توانند ترمیناتورها و کاراکترهای دیگر را کنترل کنند، کاراکترهایی که هر کدام از آن‌ها، مهارت‌های مختلفی دارند. در هر صورت، بازی‌ای ویدیویی بر اساس فیلم «ترمیناتور»، جذاب به نظر می‌رسد.

در دنیای سینما،‌ فیلم‌های سینمایی بسیار جذاب و جالب‌توجهی وجود دارند که پتانسیل آن را دارند تا به بازی‌های ویدیویی بزرگی تبدیل شوند. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: اسکرین رنتمنبع : gamefa

مطالب مرتبط

تفاوت‌ های تراکت و بروشور در چیست

تفاوت‌ های تراکت و بروشور در چیست

همه تبلیغات چاپی، کاربرد های یکسانی ندارند و از هر کدام آنها برای هدفی متفاوت و شاید حتی مخاطبان متفاوتی استفاده می‎کنند. مثلا از تراکت برای تبلیغات میدانی استفاده می‎شود. خیلی وقت ها شده در خیابان را می روید و تراکت دریافت م

تریلر انیمه سریالی Tekken: Bloodline + تاریخ پخش

تریلر انیمه سریالی Tekken: Bloodline + تاریخ پخش

به تازگی سرویس آنلاین نتفلیکس تریلری تازه برای انیمه سریالی Tekken: Bloodline منتشر کرده است. انیمه سریالی تکن: بلادلاین (Tekken: Bloodline) جدیدترین اقتباس از بازی‌های محبوبی به همین نام به شمار می‌رود که در سرویس آنلاین نتفلکیس پخش خ

پیش دانلود بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در دسترس قرار گرفت

پیش دانلود بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در دسترس قرار گرفت

انتشار جدیدترین نسخه‌ی سری Ratchet & Clank با نام Ratchet & Clank: Rift Apart نزدیک است و بازی‌بازان زیادی منتظر تجربه‌ی جدیدترین ساخته‌ی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) هستند. حال خبر خوب این است که کسانی که بازی را از طریق فروشگاه پلی‌استیشن پ

آیا Overwatch 2 استفاده از لوت‌باکس‌ را کنار می‌گذارد؟

آیا Overwatch 2 استفاده از لوت‌باکس‌ را کنار می‌گذارد؟

با توجه به تغییراتی که در کشورهای اروپایی علیه لوت‌باکس‌ها و ماهیت شانسی بودن آن‌ها به وقوع پیوسته است، وضعیت Overwatch 2 به چه شکل خواهد بود؟در حالی که به عرضه‌ی Overwatch 2 نزدیک‌تر می‌شویم، رده‌بندی سنی این بازی نیز در کشور‌های مختل

بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade امروز روی استیم منتشر می‌شود

بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade امروز روی استیم منتشر می‌شود

پس از شش ماه انحصاری فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games) بودن، بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade امروز از طریق فروشگاه استیم برای سایر کاربران PC در دسترس قرار می‌گیرد.یک سال پس از معرفی بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade و شش ماه پس از انحصاری فروشگاه اپیک

اشارۀ دو منبع داخلی دیگر به تصاحب اسکوئر انیکس توسط سونی

اشارۀ دو منبع داخلی دیگر به تصاحب اسکوئر انیکس توسط سونی

پس از جف گراب، اینسایدر مشهور صنعت بازی‌های ویدیویی، دو اینسایدر دیگر نیز به تصاحب شرکت اسکوئر انیکس از سوی سونی اشاره کرده‌اند.مدتی پیش گرگ میلر (Greg Miller)، میزبان پادکست کایندا فانی گیمز (Kinda Funny Games)، به این موضوع اشاره کرد ک

ویدیو و اطلاعات جدیدی از Dead Space Remake منتشر شد

ویدیو و اطلاعات جدیدی از Dead Space Remake منتشر شد

استودیوی موتیو (Motive Studios) امشب از طریق یک استریم زنده به انتشار اطلاعات جدیدی از بازی مورد انتظار Dead Space Remake پرداخت و حتی بخش‌هایی محدود از گیم‌پلی آن را نیز به نمایش گذاشت.نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Dead Space از یک سیستم body damage کامل

مستند بازسازی عنوان Demon’s Souls منتشر شد

مستند بازسازی عنوان Demon’s Souls منتشر شد

گروه مستند سازی تحت عنوان NoClip، مستندی را از پشت صحنه‌ی فرایند بازسازی عنوان تحسین شده‌ی Demon’s Souls منتشر کردند.عرضه‌ی کنسول‌ها در سال گذشته بسیار هیجان انگیز بود، اما موضوعی که طی آن قابل توجه بود، عدم وجود انحصاری‌های متنوع و ج

X