نقد و بررسی بازی Rocket League Sideswipe؛ فوتبال ماشینی در دستان شما

نقد و بررسی بازی Rocket League Sideswipe؛ فوتبال ماشینی در دستان شما

6 سال پیش با عرضه بازی Rocket League پای سبک جدیدی به بازی‌های ویدئویی باز شد. حال با نقد نسخه موبایل آن، Rocket League Sideswipe با ما همراه شوید.

بدون شک، یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار چند سال اخیر، بازی Rocket Leauge بوده است. این عنوان با ابداع سبک جدیدی از بازی‌های ورزشی مبنی بر فوتبال ماشین‌ها، ایده‌ای جاه‌طلبانه را عملی کرد و میلیون‌ها بازیکن از سراسر دنیا جذب این عنوان زیبا و سرگرم‌کننده شدند. سازنده بازی، Psyonix، چهار سال بعد از عرضه این بازی توسط شرکت Epic Games خریداری شده و راکت‌لیگ هم رایگان شد. حال نسخه موبایل این بازی با عنوان Rocket League Sideswap به صورت رایگان برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده و امروز در گیمفا به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

Rocket League Sideswipeگیم‌پلی بازی؛ بهترین بخش Rocket League Sideswipe

بازی Rocket League Sideswipe یکی از هوشمندانه‌ترین بازی‌های موبایل به شمار می‌آید؛ اما چرا؟ خب راستش را بخواهید این بازی می‌توانست به هزار و یک دلیل تبدیل به یکی از بازی‌های سطح پایین و ضعیف این پلتفرم تبدیل شود (مثل اکثر بازی‌های ضعیف و یکبار مصرف موبایل) اما این اتفاق به دلایل زیادی نیفتاده و شاهد یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های موبایل تاریخ هستیم. دلیل این مسئله را به تدریج در مقاله نقد بازی Rocket League:Sideswipe برای شما در میان میگذارم و در نهایت در مورد تصمیم‌گیری برای بازی‌کردن آن شما را راهنمایی خواهم کرد.

Rocket League: Sideswipe برخلاف نسخه کنسولی‌اش یک عنوان دوبعدی است. شاید تعجب کنید و اصلا برایتان ملموس نباشد که آن راکت‌لیگ سه‌بعدی با کنترل دشوار تبدیل به یک بازی دوبعدی با کنترلی بسیار روان، حتی بهتر از نسخه کنسولی آن شده باشد؛ اما خوشبختانه این اتفاق افتاده است. شما در طی مسابقاتی یک به یک یا دو به دو با دوستان یا دیگر افراد آنلاین در سراسر جهان، به مسابقه می‌پردازید و تقریبا همه کارهایی را که در نسخه اصلی قادر به انجامش بودید فقط با 2 یا 3 دکمه انجام می‌دهید!

بازی Rocket League Sideswipe

مهم‌ترین عنصر در یک بازی موبایل، فارغ از سبک و دیگر مسائل، کنترل آن است. اگر بازی موبایل گرافیکی فک‌برانداز و عالی داشته باشد و در کنارش هم گیم‌پلی بسیار سرگرم‌کننده‌ای را دارا باشد، باز هم این کنترل بازی است که حرف اول و آخر را در تعداد پلیرهایش خواهد زد. فقط کافیست جای یک دکمه مناسب نباشد، اندازه‌اش بیش از حد بزرگ یا کوچک باشد، از جهت‌دهی شناور برخوردار نباشد و … تا تبدیل به یک عنوان ضعیف و یکبار مصرف شود. خوشبختانه کنترل در Rocket League Sideswipe فوق‌العاده خوب کار شده است.

کنترل بازی بسیار روان و لذت‌بخش است

یک دکمه برای شتاب، یک دکمه برای پرتاب ماشین به سمت دلخواه و یک دکمه اختیاری برای پرش ماشین؛ این همه چیزی است که در Rocket League Sideswipe به آن نیاز دارید. برای جهت حرکت ماشین هر جای صفحه را لمس کنید و دکمه شتاب را فشار دهید ماشین حرکت خواهد کرد و شاهد کم‌ترین تاخیر یا مشکلی در مبحث کنترل بازی نیستیم و واقعا یکی از بهترین کنترل‌ها در تاریخ بازی‌های موبایل را شاهد هستیم! همان‌طور که گفتم دکمه پرش ماشین به سمت بالا هم اختیاری است و کار شما با همان دکمه‌های شتاب و پرتاب هم راه می‌افتد.

گیم پلی بازی Rocket League Sideswipe

شما در زمین‌هایی آشنا که طراحی بسیار زیبا و خوبی دارند در Rocket League Sideswipe به مسابقه می‌پردازید. بازی‌ها در قالب سه Mode مختلف با نام‌های 1V1، Dual و Hoop برگزار می‌شوند و برای هرکدام هم رنک متفاوتی دارید. رنک شما از برنز یک شروع شده و تا Grand Champion ادامه می‌یابد. شما می‌توانید آزادانه در زمین‌های بازی حرکت کنید و انواع حرکت‌های آکروباتیک را با ماشین‌هایتان انجام دهید و گل‌های بسیار زیبایی را بزنید. کل زمان هر مسابقه فقط 2 دقیقه است؛ اما شما حتی از ثانیه بعد خود هم خبر ندارید و به دلیل کوچک بودن زمین و آزادانه بودن هر نوع حرکتی در بازی، حتی ممکن است در طی 10 ثانیه کامبک بخورید و بازی را ببازید!

محتوای غنی آنلاین و کم آفلاین

اگر بازی با دوستان برایتان مهم است، باید بگویم خیالتان راحت باشد. در Rocket League Sideswipe می‌توانید به راحتی دوستان خود را در اکانت Epic Games خود اضافه کرده و آن‌ها را به پارتی خود دعوت کنید و روبه‌روی‌ آن‌ها یا در قالب تیمی دونفره به نبرد بپردازید. همچنین امکان انجام مسابقات آنلاین و Rankedها هم با هم‌تیمی شدن با دوستانتان وجود دارد؛ فقط باید رنک‌هایتان در یک بازه باشد. مثلا یک رنک برنز نمی‌تواند با یک رنک گلد مسابقات بخش Ranked را انجام دهد که خب طبیعی است.

نقد بازی Rocket League Sideswipe

بازی راکت‌لیگ در کنسول و PC هم یک بازی آنلاین بوده و در پلتفرم‌های اصلی هم تقریبا محتوای آفلاین کمی دارد. خب این مساله در نسخه موبایل شدیدتر هم هست و هیچ حالت آفلاینی به جز تمرین و مسابقات تمرینی با ربات‌ها در حالت آفلاین وجود ندارد و فعلا هیچ راهی برای بازی با دوستان به صورت آفلاین وجود ندارد. این مساله کمی پلیرهای آفلاین را دلسرد می‌کند و امیدواریم RL: Sideswipe در ادامه آپدیتی برای این مورد دریافت کند. خوشبختانه سرورهای بازی یکی از باکیفیت‌ترین‌ها در بازی‌های آنلاین موبایل است و اگر از اینترنت متوسطی هم برخوردار باشید، پینگ مناسبی خواهید گرفت و همچنین چندان هم برای پینگ بالا مجازات نمی‌شوید و حتی اگر اینترنت جالبی ندارید؛ می‌توانید در منوی بازی با فعال کردن گزینه‌هایی وضعیت پینگ بازی را بهتر کنید.

صداگذاری و موسیقی باکیفیت

یکی دیگر از مسائلی که سعی شده بسیار شبیه به نسخه کنسولی باشد، موسیقی و صداگذاری بازی است. تقریبا هر چیزی در بازی می‌شنوید شبیه به نسخه اصلی بازی است و آن حس بازی اصلی را کاملا برای شما زنده می‌کند. موسیقی بسیار زیبا و متنوع بازی که البته از آهنگ‌های جدیدی هم بهره می‌برد، یکی از دلایل ادامه بازی شما خواهد بود. افکت‌های صوتی هم بسیار خوب در بازی پیاده شده و به خوبی روی بازی نشسته است.

بررسی بازی Rocket League Sideswipeگرافیک چشم‌نواز Rocket League Sideswipe

از گیم‌پلی کامل و سرورها و کنترل مناسب بازی گفتیم و بی‌انصافی است اگر از گرافیک زیبا و چشم‌نواز آن صحبت نکنیم. Rocket League Side Swipe از نظر گرافیکی وضعیت بسیار خوبی دارد و البته دارای گزینه‌های زیادی برای افزایش یا کاهش کیفیت تکسچرها و افکت‌ها می‌باشد. بازی از همه دستگاه‌های اندروید با اندروید 6 به بالا و رم حداقل دو گیگابایت پشتیبانی می‌کند و یکی از دلایل محبوبیت بازی همین سیستم مورد نیاز حداقلی آن می‌باشد. کیفیت چمن و استادیوم‌ها در مسابقات بسیار زیبا است و رنگ‌بندی‌های مختلف بازی هم یکی از بهترین‌های عناوین دوبعدی است. نورپردازی ورزشگاه و افکت‌های بازی هم سطح فوق‌العاده‌ای دارند و بسیار شبیه به نسخه کنسولی بازی است.

این روزها به محض شنیدن نام بازی‌های موبایل یک چیز برایتان تداعی می‌شود: Pay To Win. این مساله به خصوص در بازی‌های رایگان بیشتر به چشم می‌خورد و سازندگان بازیکنان را تطمیع می‌کنند که با خرید پک‌های مختلف بازی، زودتر پیشرفت کنند و در گیم‌پلی بازی به بازیکن قدرتمندتری تبدیل شوند. خب این مساله در Rocket League Sideswipe اصلا وجود ندارد. بازی از یک سیستم پیشرفت و یک Rocket Pass بهره می‌برد. سیستم پیشرفت بازی که همان Level Upهای رایج است که با پیروزی در بازی‌ها XP کسب می‌کنید و سطحتان افزایش می‌یابد. Rocket Pass بازی هم فقط شامل آیتم‌های تزئینی است و هرچند شما می‌توانید با پول واقعی در آن پیشرفت کنید، کوچک‌ترین تاثیری در گیم‌پلی بازی ندارد.

بازی موبایل Rocket League Sideswipeکاسمتیک‌ها و جزئیات زیبای بازی

به شخصه از کسانی نیستم که چندان به مسائل جانبی و آیتم‌های تزئینی در بازی‌ها اهمیت بدهم و بخواهم برای یک اسکین یا آیتم پولی خرج کنم؛ اما اسکین‌های Rocket League Sideswipe به شدت آیتم‌های زیبایی را در خود گنجانده و واقعا یکی از دلایلی که اصلا از بازی خسته نمی‌شوید همین ظاهر کاملا متفاوت بازیکن‌ها و ماشین‌هایشان است. این بازی از معدود عناوینی است که اگر کسی برای اسکین‌های آن پول خرج کند، برای من غیرمنطقی جلوه نخواهد کرد.

هیچ بازی‌ای بدون نقص نیست و RL: Sideswipe هم به جز کمبود محتوای آفلاین یک مشکل دیگر هم دارد که البته مربوط به قسمت آنلاین است. این بازی کاملا از دسته‌های بازی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با کنترلرهای خود بدون مشکل و به راحتی بازی را انجام دهید؛ اما یک مشکل در این میان وجود دارد و آن هم عدم جداسازی سرورهای بازیکنان با کنترلر و بازیکنان بدون کنترلر است. خب طبیعی است که این مساله باعث به وجود آمدن فضایی ناعادلانه می‌شود؛ هرچند کنترل بازی با موبایل هم کمی از دقت کنترل با دسته ندارد. در واقع اگر کنترل لمسی بازی تا این حد خوب نبود، این مشکل خیلی مشکل بزرگی برای بازی تلقی می‌شد و خب خوشبختانه این‌گونه نیست.

بازی راکت لیگ برای موبایل

در نهایت باید بگویم بازی Rocket League Sideswipe یکی از کم‌نقص‌ترین و بهترین بازی‌های تاریخ پلتفرم موبایل بوده که می‌تواند اوقات بسیار سرگرم‌کننده‌ای برای شما و دوستانتان رقم بزند. پیشنهاد می‌کنم این بازی را هر چه زودتر دریافت کنید؛ این بازی هم به زودی مثل Call Of Duty Mobile بسیار محبوب خواهد شد و مسلما پیشرفت در آن سخت‌تر از زمان کنونی خواهد بود.

Rocket League: Sideswipe

در نهایت باید بگویم بازی Rocket League Sideswipe یکی از کم‌نقص‌ترین و بهترین بازی‌های تاریخ پلتفرم موبایل بوده که می‌تواند اوقات بسیار سرگرم‌کننده‌ای برای شما و دوستانتان رقم بزند. پیشنهاد می‌کنم این بازی را هر چه زودتر دریافت کنید؛ این بازی هم به زودی مثل Call Of Duty Mobile بسیار محبوب خواهد شد و مسلما پیشرفت در آن سخت‌تر از زمان کنونی خواهد بود.

نکات مثبت:گیم پلی فوق‌العاده لذت‌بخشپیاده‌سازی المان‌های نسخه کنسولی به بهترین شکل در موبایلکنترل بسیار روانرنگ‌بندی‌های چشم‌نوازPay to Win نبودن بازیاسکین‌های متنوعصداگذاری و موسیقی‌های بسیار خوبسرورهای مناسب و باکیفیتیک‌ تجربه لذت‌بخش با دوستاننکات منفی:عدم جداسازی سرورهای بازیکنان با کنترلرکمبود محتوای آفلاین9.5.wp-duotone-filter-61cf1e744e478 > .wp-block-cover__image-background, .wp-duotone-filter-61cf1e744e478 > .wp-block-cover__video-background { filter: url( #wp-duotone-filter-61cf1e744e478 ); } SamulMaArashمنبع : gamefa

مطالب مرتبط

پلی استیشن: پیشنهاد ایکس باکس در مورد Call of Duty نامساعد و ناکافی است

پلی استیشن: پیشنهاد ایکس باکس در مورد Call of Duty نامساعد و ناکافی است

طبق صحبت‌های جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی پلی استیشن، ایکس باکس قصد دارد Call of Duty را تنها 3 سال فراتر از قراردادهای قبلی به پلی استیشن بیاورد.بر اساس صحبت‌های جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی استیشن، مایکروسافت وعده داده

به‌روزرسان جدید بازی Monster Hunter Rise منتشر شد

به‌روزرسان جدید بازی Monster Hunter Rise منتشر شد

به تازگی شرکت کپ‌کام (Capcom) در خبری رسمی اعلام کرد که به‌روزرسان جدید بازی Monster Hunter Rise امروز منتشر شده است و بر روی رفع مشکلات گزارش شده و بهبود عملکرد فنی بازی تمرکز دارد.به گفته‌ی شرکت کپ‌کام، به‌روزرسان ۱٫۱٫۲ بازی Monster H

نکاتی مهم در مدیریت رستوران

نکاتی مهم در مدیریت رستوران

برای مدیریت رستوران برنامه داشته باشید.نظم و برنامه داشتن یکی از مهم ترین اصولی هست که هر کسب و کار موفقی به آن پایبند است،هدف گذاری مشخص و دارای چهاچوب باعث میشود که برنامه ریزی برای آینده آسان شود. صنعت رستوران داری صنعتی پویا و سر

سی‌دی پراجکت رد در حال استخدام برای کار بر روی یک نقش‌آفرینی سوم شخص است

سی‌دی پراجکت رد در حال استخدام برای کار بر روی یک نقش‌آفرینی سوم شخص است

آگهی شغلی جدید شرکت سی‌دی پراجکت (CD Projekt) به برنامه‌های آینده‌ی این شرکت اشاره دارد. برنامه‌ای که ممکن است به اضافه کردن زاویه‌ی دوربین سوم شخص به بازی Cyberpunk 2077 یا ساخت یک نقش‌آفرینی سوم شخص جدید مربوط باشد.همان‌طور که می‌دانید Cyberpun

قیمت FIFA 22 برای کنسول‌های نسل نهمی ۷۰ دلار خواهد بود

قیمت FIFA 22 برای کنسول‌های نسل نهمی ۷۰ دلار خواهد بود

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار هواداران بازی‌های ورزشی، بخش EA Sports شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) با انتشار یک تریلر به صورت رسمی از بازی FIFA 22 رونمایی کرد و از این طریق تعدادی از ویژگی‌های جدید آن را معرفی نمود.بدون شک یکی از شا

شایعه: Persona 4 Arena Ultimax Remaster در دست توسعه قرار دارد

شایعه: Persona 4 Arena Ultimax Remaster در دست توسعه قرار دارد

طی خبری که جدیدا به بیرون درز کرده، شایعاتی در مورد بازسازی بازی Persona 4 به نام Persona 4 Arena Ultimax Remaster منتشر شده که بیان از توسعه‌ی این عنوان دارد. این خبر توسط Zippo منتشر شده است. در وبلاگ او این موضوع این‌گونه بیان شد:با توجه به ا

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اپل رسما معرفی شدند

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اپل رسما معرفی شدند

اپل پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی، سرانجام از نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود با نام‌های آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو رسما رونمایی کرد. اپل در رویداد امشب سرانجام از چهار مدل آیفون جدید رسما رونمایی کرد که دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱

فکت‌های جالب از فیلم The Batman

فکت‌های جالب از فیلم The Batman

فیلم The Batman به کارگردانی مت ریوز دارای نکات پنهانی و جالبی است که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.فیلم بتمن (The Batman)، جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود؛ فیلم «بتمن»، جدیدترین برداشت از کاراکتر شوال

X