شرکت Dark Horse Comics یک بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال تاسیس کرد

شرکت Dark Horse Comics یک بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال تاسیس کرد

برند Dark Horse Comics زیرمجموعه‌ای با نام Dark Horse Games تاسیس کرده است که با هدف توسعه بازی‌های ویدیویی و محتوای سرگرمی دیجیتال فعالیت خواهد کرد.

دو اداره اصلی این زیرشاخه در شهرهای اوریگان و شانگهای با هدف خلق بازی‌های ویدیویی از طریق صدور لایسنس به استودیوهای معروف خارجی و همچنین همکاری‌های گوناگون فعالیت خواهند داشت. با این وجود، آن‌ها چندین استودیوی فرست-پارتی نیز تاسیس خواهند کرد، اما بخش عمده‌ای از اهداف آن‌ها شامل برون‌سازی منابع و همکاری با استودیوهای خارجی مختلف می‌شود. بر اساس صحبت‌های جانی لی (Johnny Lee)، مدیرعامل Dark Horse Games، در حال حاضر آن‌ها قصد دارند ۴۲۵ شخصیت داستان‌محور خود را وارد دنیای بازی‌های ویدیویی کنند.

در طول فعالیت ۳۵ ساله این شرکت ما شاهد کامیک‌های مشهور و محبوبی مانند Hellboy ،Sin City ،Umbrella Academy ،Polar ،Lady Killer ،Emily the Strange ،Usagi Yojimbo ،Resident Alien و ۳۰۰ بوده‌ایم. این زمان خوبی برای گسترش دادن زمینه ارائه سرگرمی محسوب می‌شود و صنعت بازی‌های ویدیویی داغ‌ترین مبحث حال حاضر جهان سرگرمی به حساب می‌آید. مدیوم بازی‌های ویدیویی بیش از هر مدیوم و قالب دیگری سودزا بوده است. ۲۰۲۰ سال خوبی برای Dark Horse Comics بوده و رشد محسوسی را در درآمد آن‌ها شاهد بوده‌ایم.

Dark Horse Games در حال حاضر با بهترین استودیوهای توسعه بازی‌های ویدیویی در سرتاسر جهان مذاکره می‌کند تا بازی‌های سطح بالا برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها، سرویس‌های ابری و گوشی‌های هوشمند تولید شود. لی در این باره گفت:

ما در حال حاضر تمرکز خود را بر روی پیدا کردن بهترین تیم‌های توسعه برای ساخت IPهای بالارده خود گذاشته‌ایم.

توسعه داخلی و خارجی بازی‌های ویدیویی

در حال حاضر Dark Horse Comics نیرو و استعداد لازم برای ساخت بازی‌های AAA را تحت اختیار ندارد و باید افراد بیشتری جذب بخش بازی‌های ویدیویی آن‌ها شود. بنابراین منعقد کردن قراردادهای مختلف با شرکت‌های مطرح در صنعت بازی‌های ویدیویی رویکردی منطقی از سوی آن‌ها به شمار می‌رود. هدف اصلی حول استودیوهای داخلی، آن‌ است که بیشتر بر روی IPهای جدید و مطرح نشده کار کنند. مدیرعامل این شرکت توضیح داد:

ما مالک IPهای مشهوری مانند Hellboy هستیم و همیشه علاقه به همکاری با استودیوهای خبره برای توسعه بازی‌های ویدیویی وجود خواهد داشت. ما و شرکای خود (استودیوهای خارج از سازمان) دیگر باید ارزیابی کنیم که آیا دنیای مورد نظر و داستانی که در ذهن داریم با ماهیت و روش طراحی بازی از سوی آن‌ها همخوانی دارد یا خیر. من فکر می‌کنم که اکثر استودیوهایی که با آن‌ها صحبت کرده‌ایم ترجیح می‌دهند که ابتدا هسته اصلی گیم‌پلی را طراحی و سپس یک IP را با آن هماهنگ کنند.

استودیوهای داخلی Dark Horse Games تمرکز خود را بر روی IPهای کمتر شناخته شده قرار می‌دهد و در کنار آن به توسعه و نشر سرگرمی‌های دیجیتالی دیگر مانند انیمه و انیمیشن نیز خواهند پرداخت.

درس گرفتن از بزرگان

شرکت Dark Horse Comics از زمان تاسیس خود زیاد درگیر توسعه بازی‌های ویدیویی نبوده است، اما در سال ۲۰۰۸ شاهد بازی Hellboy: The Science of Evil بودیم که توسط کروم استودیوز (Krome Studios) و بیگ اَنت استودیوز (Big Ant Studios) توسعه یافت و با همکاری کونامی (Konami) منتشر شد. در این میان، Dark Horse Comics وظیفه نشر چندین کامیک بر اساس بازی‌های ویدیویی را بر عهده داشته است، اما هیچوقت ارائه کامیک‌های خود در قالب بازی‌های ویدویی را یک هدف اصلی قرار نداده بود. آقای لی پیرامون این موضوع توضیح داد:

ما با انواع استودیوهای بازی‌سازی در حال مذاکره هستیم و در قبال تمامی ایده‌های نوآورانه ذهنی باز خواهیم داشت، حتی همکاری با استودیوهای مستقل نیز برای ما جذاب است. در حال حاضر بیشتر وقت خود را صرف پیدا کردن بهترین همکاری‌ها کرده‌ایم تا داستان‌ها و شخصیت‌های مناسب را در قالب عناوین AAA به مخاطبین خود ارائه دهیم. برخی از مذاکرات در مراحل نهایی خود به سر می‌برند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، تا سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ شاهد برخی از شخصیت‌های Dark Horse Comics در بازی‌های AAA خواهید بود.

در حال حاضر شرکت Dark Horse Comics شامل بیش از ۱۶۱ کارمند می‌شود. آقای لی انتظار دارد در سال اول تاسیس بخش بازی‌های ویدیویی، تیم ۱۰ نفره آن‌ها همچنان کوچک باقی بماند. او قصد دارد از طریق هماهنگی با انتشار محتوا برای سایر قالب‌ها و مدیوم‌ها یک هم‌افزایی مناسب را وارد تیم کاری خود کند.

شرکت Dark Horse Comics باید از رقبای بزرگ خود یعنی DC و Marvel درس بگیرد. استراتژی آن‌ها به این شکل است که یک مرکز تولید محتویات سرگرمی بزرگ وجود دارد و سایر زیرشاخه‌ها در طول سالیان متمادی گسترش یافته‌اند. به همین دلیل، Dark Horse Comics از همان ابتدا به دنبال تشکیل یک استودیوی توسعه و نشر بازی‌های ویدیویی بزرگ نرفته است. از طرفی آن‌ها نیازی به یک تیم بزرگ ندارند، زیرا هدف اصلی در حال حاضر ایجاد همکاری با استودیوهای مطرح جهانی است.

10.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

سریال Wednesday شباهت زیادی به فیلم‌های تیم برتون دارد

سریال Wednesday شباهت زیادی به فیلم‌های تیم برتون دارد

طبق گفته سازندگان سریال «Wednesday»، این سریال ریبوت فیلم‌ «Addams Family» نمی‌باشد و بیشتر یک فیلم تیم برتون هشت ساعتی است.سریال جدید «Wednesday» در نتفلیکس با بازی جنا اورتگا پاییز پیش رو منتشر خواهد شد. تیم برتون با کارگردانی چهار از هش

به‌روزرسان Aftershocks بازی The Walking Dead Saints and Sinners ماه آینده منتشر خواهد شد

به‌روزرسان Aftershocks بازی The Walking Dead Saints and Sinners ماه آینده منتشر خواهد شد

به‌روزرسان جدید بازی واقعیت مجازی The Walking Dead: Saints and Sinners ماه آینده عرضه خواهد شد. این به‌روزرسان که Aftershock نام دارد، محتوای داستانی جدیدی را به بازی اضافه خواهد کرد.بازی‌های زیادی بر اساس سری کامیک‌های رابرت کرکمن (Robert Kirkman) یعنی

تریلری از گیم‌پلی بازی Alan Wake Remastered منتشر شد

تریلری از گیم‌پلی بازی Alan Wake Remastered منتشر شد

استودیوی رمدی (Remedy)، کلیپی ۷ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی مورد انتظار Alan Wake Remastered، با کیفیت 4K منتشر کرد. این ویدیو بر دقایق ابتدایی بازی متمرکز است.کلیپی که رمدی منتشر کرده روی گیم‌پلی و بعضی از صحنه‌های سینمایی آغازین بازی

نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Days Gone دارای ویژگی‌های خاص خود خواهد بود

نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Days Gone دارای ویژگی‌های خاص خود خواهد بود

توسعه دهنده‌ی بازی Days Gone یعنی بِند استودیو (Bend Studio) اخیراً اعلام کرد که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود خواهد بود و برخی از آن‌ها را نیز معرفی کرد.در حالی که همواره شرکت‌های نینتندو و سونی را

آیا کریستوفر نولان از بمب اتم واقعی در فیلم Oppenheimer استفاده می‌کند؟

آیا کریستوفر نولان از بمب اتم واقعی در فیلم Oppenheimer استفاده می‌کند؟

کریستوفر نولان برای خلق جلوه‌های بصری در آثار خود شهرت بسیاری دارد اما آیا این کارگردان از بمب اتم واقعی در فیلم Oppenheimer استفاده می‌‎کند؟فیلم‌های کریستوفر نولان (Christopher Nolan) از لحاظ بصری فوق‌العاده هستند و اینکه این کارگ

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی؛ رازهای سر به مهر

مرموز‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی؛ رازهای سر به مهر

دنیای بازی‌های ویدیویی مانند هر مدیوم دیگری پر است از قهرمان‌ها، شرور‌ها و ضدقهرمان‌هایی که خاطرات بی‌شماری برای ما به ارمغان آورده‌اند. در واقع می‌توان گفت بسیاری از فرنچایز‌های بزرگ دنیای گیم کاملا حول محور یک شخصیت ج

تصویری از ظاهر بهبود یافته Craig منتشر شد

تصویری از ظاهر بهبود یافته Craig منتشر شد

تریلر جدیدی از بخش داستانی Halo Infinite منتشر شد و ارتقا گرافیک فنی و بصری این عنوان را به اشتراک گذاشت، جزییات ظاهری Craig نیز بخشی از این بهبود‌ها بودند.در اولین نمایشی که از بازی Halo Infinite منتشر شد وضعیت فنی این عنوان مناسب نبود

آیا Overwatch 2 استفاده از لوت‌باکس‌ را کنار می‌گذارد؟

آیا Overwatch 2 استفاده از لوت‌باکس‌ را کنار می‌گذارد؟

با توجه به تغییراتی که در کشورهای اروپایی علیه لوت‌باکس‌ها و ماهیت شانسی بودن آن‌ها به وقوع پیوسته است، وضعیت Overwatch 2 به چه شکل خواهد بود؟در حالی که به عرضه‌ی Overwatch 2 نزدیک‌تر می‌شویم، رده‌بندی سنی این بازی نیز در کشور‌های مختل

X