استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

لارا مایل (Laura Miele) ،سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحات کاملی را درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این استودیو و حرکت به سوی افزایش آزادی عمل سازندگان در استودیو‌های داخلی ارائه می‌کند.

مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی در استودیوی الکترونیک آرتس به عهده‌ی لارا است که این وظیفه‌ی بسیار سنگینی به حساب می‌آید. قطعا او به عنوان سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس، در رابطه با چالش‌های کاری پیش رو، حساسیت ارزیابی اولویت‌های شرکت، بازخورد بازی‌بازان و همچنین امیدها و برنامه‌های آینده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لارا از زمان شروع کارش در استودیوی وست‌وود (WestWood Studios)، خالق سری پر طرفدار Command And Conquer، تا به حال، ۲۵ سال تجربه کار با توسعه دهندگان بازی‌ها را داشته است. ربکا ولنتاین (Rebekah Valentine) در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، او را شایسته و قدردان کاری که انجام می‌دهد دانست. از این جهت می‌توان گفت انتخاب لارا به عنوان پل ارتباطی میان هواداران، مقامات بالاتر الکترونیک آرتس، استودیوهای داخلی و همچنین به عنوان فردی که بر توسعه این استودیوها نظارت می‌کند، کاملا تصمیم درستی بوده است.

یکی از کارهایی که خانم مایل برای حفظ این تعادل انجام می‌دهد، این است که به جای دستور صادر کردن، دست استودیوها را در ساخت بازی‌ها باز می‌گذارد. به عنوان مثال خبر توقف ساخت عنوان Anthem 2.0 ممکن است در ابتدا کمی ناامیدکننده جلوه کرده باشد، اما به توسعه دهندگان استودیوی بایوویر (BioWare) فرصت کار روی سری‌های پرچمدارشان همچون  Dragon Age و Mass Effect را داده است. همزمان استودیو ریسپاون (Respawn Studio)، استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان Apex Legends، در مراحل بعدی ساخت جهان Titanfall کاملا خودمختار خواهد بود. خانم مایل در این زمینه می‌گوید:

من اعتقادی به این که بخواهیم به تیم ساخت بازی بگوییم چطور بازی را بسازند، ندارم. ساخت بازی باید مطابق میل جامعه بازی‌بازان و با تشویق و انگیزه بخشیدن توسعه دهندگان صورت پذیرد.

از دیگر جنبه‌های اساسی حضور لارا، همانطور که خودش هم هنگام صحبت درباره‌ی توسعه‌دهندگان به آن اشاره می‌کند، این نکته است که همه‌ی هواداران و جامعه‌ی بازی‌بازان را به بحث و گفتگو دعوت می‌کند. او بازخوردهای بازی‌بازان را به توسعه دهندگان منتقل کرده و از آن‌ها به عنوان فاکتورهای اساسی در تصمیم شرکت درباره بازبینی سری‌هایی همچون Skate و Command And Conquer یاد می‌کند. ظاهرا این اقدام در تصمیم‌هایی همچون توسعه‌ی محتوای جدید و رایگانی برای Star Wars Battlefront 2 و یا کار روی عنوان Mass Effect: Legendary Edition که به زودی منتشر خواهد شد هم بی تاثیر نبوده است.

در پایان هم لارا به این نکته اشاره می‌کند که اینطور نیست که در شرکت الکترونیک آرتس همه‌ی استودیوها به حال خود رها شده باشند و به عنوان استودیوی مادر، این الکترونیک آرتس است که تصمیم نهایی را در زمینه‌های کاری اتخاذ می‌کند؛ تصمیماتی پیرامون بازی‌های به‌روزرسانی، پیش ساخته و یا توسعه داده شده. خود خانم مایل در این رابطه چنین می‌گوید:

درست است که در الکترونیک آرتس ما آزادی عمل ویژه‌ای برای سازندگان قائل هستیم، اما قطعا به عنوان یک شرکت بازی‌سازی، اصول و ارزش‌هایی را مد نظر داریم که اجازه نخواهیم داد به خطر بیافتند.

اگرچه حتی در ساختار الکترونیک آرتس هم احتمال ایجاد یکسری تغییرات وجود دارد و تصمیم اخیرشان در ساخت سرویس محور عنوان Dragon Age جدید میتواند گواه بر این موضوع باشد.

در کل اما این یک حرکت مثبت از سوی الکترونیک آرتس تلقی می‌شود. دریافت بازخوردهای کارآمد از جامعه و ارائه‌ی درصد مناسب و مفیدی از آزادی در طراحی بازی‌ها میتواند موجب کاوش ایده‌های قدیمی و جدید و در نتیجه آغازگر دوره‌ی جدیدی از موفقیت‌ها برای یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی شود.

64.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

God of War: Ragnarok از دوربین بدون کات استفاده می‌کند

God of War: Ragnarok از دوربین بدون کات استفاده می‌کند

کارگردان بخش روایی God of War: Ragnarok تایید کرد که این عنوان از دوربین بدون کات استفاده می‌کند. این رویکرد خلاقانه ابتدا در بازی God of War قبلی اتفاق افتاد.با توجه به موفقیت کم نظیر God of War (2018) در زمینه‌ی استفاده از ایده‌های جدید و نو

آمار جدید فروش NieR: Automata و NieR Replicant ver.1.22474487139 اعلام شد

آمار جدید فروش NieR: Automata و NieR Replicant ver.1.22474487139 اعلام شد

حساب رسمی توییتر سری NieR به تازگی آمار جدیدی را از فروش بازی‌های NieR: Automata و NieR Replicant ver.1.22474487139 منتشر کرده است. همان‌طور که می‌دانید، عنوان تحسین شده‌ی NieR: Automata که توسط استودیوی پلاتینوم‌گیمز (PlatinumGames) توسعه یافته بود، پس ا

به‌روزرسان جدید GTA Online گیاهان Peyote را برمی‌گرداند

به‌روزرسان جدید GTA Online گیاهان Peyote را برمی‌گرداند

اخیرا شرکت راکستار گیمز (RockStar Games) جدیدترین به‌روزرسان بازی GTA Online را منتشر نمود که بازی‌بازان پس از دریافت آن قادر خواهند بود در اطراف شهر Los Santos به کاوش پرداخته و گیاهان مشهور Peyote را جمع‌آوری نمایند.همان‌طور که گفته شد، ا

ویدیو: اولین تریلر گیم‌پلی I.G.I Origins را تماشا کنید

ویدیو: اولین تریلر گیم‌پلی I.G.I Origins را تماشا کنید

گیم‌پلی پری-آلفای (Pre-Alpha) بازی I.G.I Origins نورپردازی تحسین‌‌برانگیز، سایه‌زنی خوب، سلاح‌های مختلف و چندین قتل به روش مخفی‌کاری را به تصویر می‌کشد.استودیوی آنتی‌متر گیمز (AntiMatter Games) برای اولین بار در سال 2019 از بازی I.G.I Origins

Ps5 و Xbox بازی کن و زبان یاد بگیر! لیست ده بازی برتر برای یادگیری زبان

Ps5 و Xbox بازی کن و زبان یاد بگیر! لیست ده بازی برتر برای یادگیری زبان

برای یادگیری زبان لازم نیست که همیشه به سراغ کتاب‌های زبان برویم یا ویدئوهای آموزشی مشاهده کنیم. گاهی می‌توانیم برای افزایش روحیه و یادگیری همراه با سرگرمی به سراغ بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی برویم. محققان به ا

بازی Kena: Bridge of Spirits با قیمت ۴۰ دلار قابل خرید است

بازی Kena: Bridge of Spirits با قیمت ۴۰ دلار قابل خرید است

چندی پیش و در جریان رویداد State of Play، سرانجام تاریخ انتشار بازی Kena: Bridge of Spirits مشخص شد. حال به‌تازگی مشخص شده است که این بازی با قیمت ۴۰ دلار فروخته می‌شود.براساس اطلاعات منتشر شده، هم‌اکنون پیش‌خرید بازی Kena: Bridge of Spirits از طر

یکی از مهندسان گیم‌پلی بازی God of War درگذشت

یکی از مهندسان گیم‌پلی بازی God of War درگذشت

متاسفانه دقایقی پیش متوجه شدیم که جورج ماول، عضو سابق تیم سانتا مانیکا و کدنویس تبر لویاتان کریتوس در بازی God of War، در روز 2 سپتامبر از دنیا رفته است.مرگ ماول مدتی پیش از طریق همکارانش اعلام شد و البته علت مرگ همچنان نامشخص ا

تاریخ عرضه‌ی بازی BPM: Bullets Per Minute برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان مشخص شد

تاریخ عرضه‌ی بازی BPM: Bullets Per Minute برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان مشخص شد

شوتر راک اپرایی محبوب کامپیوتر یعنی بازی BPM: Bullets Per Minute قرار بود در تابستان امسال برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود، اما با تاخیر مواجه شد. حال تاریخ انتشار دقیق آن مشخص شده است.پس از اعلام اینکه بازی BPM: Bullets Per Minute د

X