استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

استودیوهای زیرمجموعه‌ی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت

لارا مایل (Laura Miele) ،سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحات کاملی را درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی این استودیو و حرکت به سوی افزایش آزادی عمل سازندگان در استودیو‌های داخلی ارائه می‌کند.

مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی در استودیوی الکترونیک آرتس به عهده‌ی لارا است که این وظیفه‌ی بسیار سنگینی به حساب می‌آید. قطعا او به عنوان سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس، در رابطه با چالش‌های کاری پیش رو، حساسیت ارزیابی اولویت‌های شرکت، بازخورد بازی‌بازان و همچنین امیدها و برنامه‌های آینده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لارا از زمان شروع کارش در استودیوی وست‌وود (WestWood Studios)، خالق سری پر طرفدار Command And Conquer، تا به حال، ۲۵ سال تجربه کار با توسعه دهندگان بازی‌ها را داشته است. ربکا ولنتاین (Rebekah Valentine) در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، او را شایسته و قدردان کاری که انجام می‌دهد دانست. از این جهت می‌توان گفت انتخاب لارا به عنوان پل ارتباطی میان هواداران، مقامات بالاتر الکترونیک آرتس، استودیوهای داخلی و همچنین به عنوان فردی که بر توسعه این استودیوها نظارت می‌کند، کاملا تصمیم درستی بوده است.

یکی از کارهایی که خانم مایل برای حفظ این تعادل انجام می‌دهد، این است که به جای دستور صادر کردن، دست استودیوها را در ساخت بازی‌ها باز می‌گذارد. به عنوان مثال خبر توقف ساخت عنوان Anthem 2.0 ممکن است در ابتدا کمی ناامیدکننده جلوه کرده باشد، اما به توسعه دهندگان استودیوی بایوویر (BioWare) فرصت کار روی سری‌های پرچمدارشان همچون  Dragon Age و Mass Effect را داده است. همزمان استودیو ریسپاون (Respawn Studio)، استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان Apex Legends، در مراحل بعدی ساخت جهان Titanfall کاملا خودمختار خواهد بود. خانم مایل در این زمینه می‌گوید:

من اعتقادی به این که بخواهیم به تیم ساخت بازی بگوییم چطور بازی را بسازند، ندارم. ساخت بازی باید مطابق میل جامعه بازی‌بازان و با تشویق و انگیزه بخشیدن توسعه دهندگان صورت پذیرد.

از دیگر جنبه‌های اساسی حضور لارا، همانطور که خودش هم هنگام صحبت درباره‌ی توسعه‌دهندگان به آن اشاره می‌کند، این نکته است که همه‌ی هواداران و جامعه‌ی بازی‌بازان را به بحث و گفتگو دعوت می‌کند. او بازخوردهای بازی‌بازان را به توسعه دهندگان منتقل کرده و از آن‌ها به عنوان فاکتورهای اساسی در تصمیم شرکت درباره بازبینی سری‌هایی همچون Skate و Command And Conquer یاد می‌کند. ظاهرا این اقدام در تصمیم‌هایی همچون توسعه‌ی محتوای جدید و رایگانی برای Star Wars Battlefront 2 و یا کار روی عنوان Mass Effect: Legendary Edition که به زودی منتشر خواهد شد هم بی تاثیر نبوده است.

در پایان هم لارا به این نکته اشاره می‌کند که اینطور نیست که در شرکت الکترونیک آرتس همه‌ی استودیوها به حال خود رها شده باشند و به عنوان استودیوی مادر، این الکترونیک آرتس است که تصمیم نهایی را در زمینه‌های کاری اتخاذ می‌کند؛ تصمیماتی پیرامون بازی‌های به‌روزرسانی، پیش ساخته و یا توسعه داده شده. خود خانم مایل در این رابطه چنین می‌گوید:

درست است که در الکترونیک آرتس ما آزادی عمل ویژه‌ای برای سازندگان قائل هستیم، اما قطعا به عنوان یک شرکت بازی‌سازی، اصول و ارزش‌هایی را مد نظر داریم که اجازه نخواهیم داد به خطر بیافتند.

اگرچه حتی در ساختار الکترونیک آرتس هم احتمال ایجاد یکسری تغییرات وجود دارد و تصمیم اخیرشان در ساخت سرویس محور عنوان Dragon Age جدید میتواند گواه بر این موضوع باشد.

در کل اما این یک حرکت مثبت از سوی الکترونیک آرتس تلقی می‌شود. دریافت بازخوردهای کارآمد از جامعه و ارائه‌ی درصد مناسب و مفیدی از آزادی در طراحی بازی‌ها میتواند موجب کاوش ایده‌های قدیمی و جدید و در نتیجه آغازگر دوره‌ی جدیدی از موفقیت‌ها برای یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی شود.

64.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/like.png) !important; }.wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/likeed.png) !important; filter:none; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislike.png) !important; }.wpulike_down_vote .wp_ulike_btn.wp_ulike_put_image.wp_ulike_btn_is_active:after { background-image: url(https://gamefa.com/wp-content/uploads/2021/02/dislikeed.png) !important; filter:none;
منبع : gamefa

مطالب مرتبط

بازی Grand Theft Auto: The Trilogy در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفت

بازی Grand Theft Auto: The Trilogy در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفت

پس از 72 ساعت تاخیر، کمپانی راک استار (Rockstar) عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy را به لانچر خود برگرداند، در حال حاضر نسخه‌ی رایانه‌های شخصی قابل خرید است.راک استار در واکنش به نارضایتی‌ها و بازخورد‌های منفی منتشر شده عذرخواهی کرد و اعل

به‌روزرسان جدید بازی Hyrule Warriors: Age Of Calamity منتشر شد

به‌روزرسان جدید بازی Hyrule Warriors: Age Of Calamity منتشر شد

نینتندو اخیراً اولین بخش از بسته الحاقی بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity را منتشر کرده است. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان یک به‌روزرسان جدید را نیز در دسترس بازی‌بازان قرار داده‌اند. حال اگر می‌خواهید بدانید که به‌روزرسان نسخه‌ی ۱

آمار جدید فروش NieR: Automata و NieR Replicant ver.1.22474487139 اعلام شد

آمار جدید فروش NieR: Automata و NieR Replicant ver.1.22474487139 اعلام شد

حساب رسمی توییتر سری NieR به تازگی آمار جدیدی را از فروش بازی‌های NieR: Automata و NieR Replicant ver.1.22474487139 منتشر کرده است. همان‌طور که می‌دانید، عنوان تحسین شده‌ی NieR: Automata که توسط استودیوی پلاتینوم‌گیمز (PlatinumGames) توسعه یافته بود، پس ا

بررسی نینتندو سوییچ اولد

بررسی نینتندو سوییچ اولد

خرید نسخه‌ی جدید گجت‌ها مانند نینتندو سوییچ اولد کار دشواری است چرا که همیشه به‌طور دقیق مشخص نیست که تغییرات ایجادشده در نسخه‌ی جدید به چه صورت بوده و یا این‌که نسخه‌ی جدید ارزش هزینه‌ی اضافی را داشته باشد.این موضوع به وض

کلیپ‌ها و تصاویری از نسخه پری آلفای GTA 6 لو رفت

کلیپ‌ها و تصاویری از نسخه پری آلفای GTA 6 لو رفت

ساعاتی پیش، چندین ویدیو از گیم‌پلی بازی مورد انتظار GTA 6 از طریق منابعی ناشناس لو رفت.به نظر می‌رسد که کلیپ‌های مذکور توسط یکی از سازندگان به اشتراک گذاشته شده و از نمونۀ اولیه یا اواسط پروسۀ ساخت GTA 6 دریافت شده‌اند که ال

ریچل زگلر به فیلم پیش درآمد Hunger Games پیوست

ریچل زگلر به فیلم پیش درآمد Hunger Games پیوست

ریچل زگلر، این ستاره نوظهور سینما به فیلم پیش درآمد Hunger Games به نام The Ballad of Songbirds and Snakes پیوست.مجموعه سینمایی Hunger Games با پایان کار خود در سال 2014 موفق شد تا مجموعاً بیش از 3 میلیارد دلار درآمد کسب کرده و به یکی از پرفروش‌ترین فرنچ

دانلود مراسم Gamescom 2022 [زیرنویس بزودی]

دانلود مراسم Gamescom 2022 [زیرنویس بزودی]

سرانجام مراسم Gamescom 2022 برگزار و تعدادی بازی جذاب به نمایش گذاشته شد. ما در جریان این رویداد شاهد آثار بزرگ و مستقل متعددی بودیم.به طور حتم عنوان مورد انتظار Dead Island 2 ستارۀ اصلی این مراسم بود، اما عناوین دیگری نیز وجود داشتند که نظ

سیستم مورد نیاز بازی Vampire: The Masquerade – Bloodhunt اعلام شد

سیستم مورد نیاز بازی Vampire: The Masquerade – Bloodhunt اعلام شد

وقتی راجع به آثار بتل رویال صحبت می‌شود، آخرین چیزی که به ذهنمان می‌رسد عناوین World of Darkness هستند. بازی Vampire: The Masquerade – Bloodhunt در سبک بتل رویال و در دنیایی گاتیک-پانک بر روی رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این عنوان الهام گرفته ا

X