ریوت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد

ریوت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد

استودیوی ریوت گیمز (Riot Games) سازنده‌‌ی League of Legends و Valorant، در نتیجه‌ی پرونده‌ی تبعیض جنسیتی در این شرکت، با پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است.

با توافق بین ریوت گیمز و سازمان مسکن و مشاغل منصفانه‌ی کالیفرنیا (DFEH)، بخش اجرای استانداردهای کار کالیفرنیا (DLSE) و چندین شاکی خصوصی دیگر، پرونده‌ی تبعیض جنسیتی در ریوت گیمز که از سال ۲۰۱۸ میلادی باز شده است، به پایان کار خود رسید. در نتیجه‌ی این توافق، ریوت گیمز به پرداخت ۸۰ میلیون دلار به طرفین دعوا و ۲۰ میلیون دیگر برای هزینه‌های دادگاه و پیگیری‌های پرونده، موافقت کرده است.

به بیان دیگر، ۸۰ میلیون دلار پرداختی ریوت گیمز به تمام کارمندان خانم پاره وقت یا تمام وقتی داده می‌شود که از نوامبر ۲۰۱۴ در این استودیو فعالیت داشتند و یا دارند. ۲۰ میلیون باقی نیز صرف نماینده‌های قانونی و هزینه‌های ناشی از پرونده خواهد شد. علاوه بر هزینه‌ی پرداختی، ریوت گیمز موافقت کرده که تغییراتی بنیادی ایجاد کند و یک شخص ثالث که مورد توافق خود این استودیو و سازمان مسکن و مشاغل منصفانه‌ی کالیفرنیا است، بر این تغییرات نظارت کند.

لازم به ذکر است که این توافق هنوز به تاییدیه دادگاه نرسیده و نهایی شدن آن ممکن است چند ماه به طول انجامد.

یکی از سخنگویان ریوت گیمز گفت:

سه سال پیش، ریوت گیمز در مرکز صنعت بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفت.

با وضعیتی مواجه شدیم که حتی با نیت‌های خوبی که داشتیم، نتوانسته بودیم به ارزش‌هایمان پایبند بمانیم. به عنوان یک شرکت در یک دوراهی قرار گرفتیم. می‌توانستیم موضوعات مطرح شده را تکذیب کنیم یا معذرت خواهی کنیم و مسیرمان را تغییر دهیم. ما تصمیم گرفتیم با انتخاب راه دوم، ریوت گیمز بهتری را به وجود آوریم.

سپاسگزار تمام کارکنانی هستیم که فرهنگی را خلق کردند که در آن امکانات برابر، عدالت و پذیرفتن تفاوت‌ها، راه نوآوری و خلق ایده‌های جدید بوده است.

به پیشرفت‌هایی که از سال ۲۰۱۸ میلادی داشتیم، افتخار می‌کنیم، اما مسئولیت اتفاقات گذشته را نیز می‌پذیریم. امیدواریم که این توافق تمام افرادی که تجربه‌ای بد در ریوت گیمز داشتند را شامل شود و نیت ما که مسئولیت‌پذیری و عدالت بیشتر در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است را نمایش دهد.

یکی نماینده‌ی قانونی شاکیان خصوصی این پرونده، جینی هریسون (Genie Harrison)، گفت:

امروز، روزی عالی برای کارکنان خانم ریوت گیمز و تمام بانوان حاضر در صنعت تکنولوژی و بازی‌های ویدیویی که لایق محیط کاری بدون تبعیض، اذیت و آزار هستند، بود.

قدردان خودآگاهی و کارهایی که ریوت گیمز از سال ۲۰۱۸ برای تبدیل شدن به یک شرکت فراگیر با کارمندان مختلف کرده، هستیم. همچنین از تمایل آن‌ها مبنی بر قبول مسئولیت اعمال گذشته‌ی خود و تعهدشان به آینده‌ای عادلانه برای تمام کارمندان نیز، ممنونیم.

پرونده‌ی مذکور در سال ۲۰۱۸ میلادی و پس از شکایت دو تن از کارمندان خانم این شرکت آغاز شد. در آذرماه سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) ریوت گیمز به توافقی با ۱۰ میلیون دلار رسیده بود، اما سازمان مسکن و مشاغل منصفانه‌ی کالیفرنیا وارد پرونده شد و با بیان این که قربانیان باید ۴۰۰ میلیون دلار دریافت کنند، توافق را به هم زد.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۲۱ میلادی، شکایتی از مدیرعامل ریوت گیمز، نیکولاس لارنت (Nicolo Laurent) نیز به دلیل اذیت و آزار ثبت شده، اما ریوت گیمز اعلام کرده مدرکی مبنی بر درستی این شکایت نیافته است و در نتیجه این شکایت در این توفق حاضر نیست.

crystal skySamulSina MorganLucciola Ballad

مطالب مرتبط

بازی‌های جدید سرویس Xbox Game Pass مشخص شدند

بازی‌های جدید سرویس Xbox Game Pass مشخص شدند

شرکت مایکروسافت بازی‌های جدید سرویس Xbox Game Pass را اعلام کرد. از جمله بازی‌های مهم و جدید این سرویس می‌توان به Snowrunner, Maneater, Conan Exiles و MechWarrior 5: Mercenaries اشاره کرد.بازی Snowrunner امروز در دسترس دارندگان نسخه‌های رایانه‌های شخصی، کلاو

مبلغ 100 میلیون دلار برای توسعه بیشتر Splitgate سرمایه گذاری شده است

مبلغ 100 میلیون دلار برای توسعه بیشتر Splitgate سرمایه گذاری شده است

استودیوی 1047 گیمز (1047 Games) اعلام کرد که مبلغ 100 میلیون دلار توسط Lightspeed Venture Partners برای توسعه‌ی بیشتر شوتر چندنفره‌ی Splitgate تامین شده است.بازی Splitgate چندی پیش هنگام آغاز بتای عمومی رایگان خود روی پلی استیشن 4 با استقبال بسیار خوبی روبه‌

گزارش تصویری اکران فیلم آتابای

گزارش تصویری اکران فیلم آتابای

فیلم آتابای جدیدترین ساخته نیکی کریمی با حضور بازیگرانی همچون هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی و جواد عزتی در پردیس ملت اکران شد.از جمله هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه می‌توان به همایون شجریان‌، مهران مدیری، جواد عزتی، سحر د

به‌روزرسان جدید بازی Hyrule Warriors: Age Of Calamity منتشر شد

به‌روزرسان جدید بازی Hyrule Warriors: Age Of Calamity منتشر شد

نینتندو اخیراً اولین بخش از بسته الحاقی بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity را منتشر کرده است. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان یک به‌روزرسان جدید را نیز در دسترس بازی‌بازان قرار داده‌اند. حال اگر می‌خواهید بدانید که به‌روزرسان نسخه‌ی ۱

نرم‌افزار مدیریت تماس چیست؟

نرم‌افزار مدیریت تماس چیست؟

نرم‌افزار تماس، این روزها به یکی از ابزارهای لازم برای مدیریت ارتباط‌های تلفنی با مشتریان تبدیل شده است. خطوط تلفن، مسیرهایی آشنا و قدیمی هستند که هنوز به‌عنوان یکی از بسترهای اصلی ارتباطی بین شرکت‌ها و مشتریانشا

ویدیوی جدیدی از گیم‌پلی بازی Oddworld: Soulstorm منتشر شد

ویدیوی جدیدی از گیم‌پلی بازی Oddworld: Soulstorm منتشر شد

استودیوی Oddworld Inhabitants اخیراً ویدیوی جدیدی از گیم‌پلی بازی Oddworld: Soulstorm را منتشر کرده است.وب‌سایت IGN اخیراً یک ویدیوی ۱۲ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی پلتفرمر Oddworld: Soulstorm را به اشتراک گذاشته است. در کنار آن، آقای لورن لنینگ (Lorne Lanning)

بازی جدید سازندگان Frostpunk با انتشار تیزری کوتاه معرفی شد

بازی جدید سازندگان Frostpunk با انتشار تیزری کوتاه معرفی شد

استودیوی 11 بیت (11Bit studios) که ساخت بازی‌های Frostpunk و This War of Mine را در کارنامه دارد، اولین تیزر از بازی جدید خود را منتشر کرد.مدت زمان این تیزر بیست ثانیه است و معرفی کامل بازی در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) و طی رویداد PC Gaming Show صورت خواه

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Jaws تا Falling Skies

در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به معرفی دو فیلم جدید، فیلم کلاسیک Jaws و سریال Falling Skies بپردازیم.در دنیای سینما، فیلم‌های بسیار زیادی در مورد اقیانوس‌ها و خطرات آن ساخته شده‌اند و برخی از این آثار

X